Mecze reprezentacji piłkarskiej i „M jak miłość” najdroższe w cenniku TVP na wrzesień
Zainteresowani reklamą w TVP marketerzy zapłacą we wrześniu najwięcej za spoty przy transmisjach rozgrywek piłkarskich: spotkaniu Polaków z Włochami w ramach Ligi Narodów i towarzyskim meczu polskiej reprezentacji z Irlandią oraz przy serialu „M jak miłość”.
Najdroższy spot przy meczu Liga Narodów Włochy-Polska, który TVP1 będzie transmitować 7 września o godz. 20.30, kosztuje 151 tys. zł (cena netto, bez rabatów, dla spotu 30-sek.). Nieznacznie mniej, bo 138 tys. zł, trzeba zapłacić za emisję reklamy przy towarzyskim spotkaniu naszej reprezentacji z Irlandczykami 11 września. Pozycje w blokach przy obu tych transmisjach Biuro Reklamy TVP będzie sprzedawać w drodze licytacji, której termin poda później.
Reklama przy serialu „Drogi wolności” do 52,3 tys. zł
Spośród seriali emitowanych w telewizyjnej Jedynce najdroższą reklamowo pozycją jest serial „Drogi wolności” emitowany w niedzielny wieczór. Cena za spot wynosi do 52,3 tys. zł. Za reklamę przy „Dziewczynach ze Lwowa” (emisja w sobotni wieczór) trzeba zapłacić do 24,8 tys. zł, a przy „Ojcu Mateuszu” (w czwartki) - 35,2 tys. zł, zaś przy „Leśniczówce” - na 14,8 tys. zł.
We wrześniu TVP1 rozpocznie emisję nowej serii programu „Rolnik szuka żony”. Reklamy przy nim wyceniono na maksymalnie 46,7 tys. zł. Kilkanaście tysięcy zł mniej kosztuje spot przy „Sprawie dla reportera” - do 32,6 tys. zł.
Różny jest poziom stawek cenowych w blokach przy „Wiadomościach”. W dni powszednie kosztują od 32,1 tys. zł do 38,8 tys. zł, zaś w niedzielę maksymalnie 25 tys. zł. Cena reklamy przy wieczornej prognozie pogody wynosi do 38,8 tys. zł w dni robocze oraz do 53,9 tys. zł w niedzielę, a przy serwisie sportowym odpowiednio: do 51,4 tys. zł i do 53,3 tys. zł.
Drogie reklamy przy „M jak miłość”
W TVP2 tradycyjnie już najdrożej kosztują reklamy przy serialu „M jak miłość” - do 88,7 tys. zł. Spoty przy „Barwach szczęściach” wyceniono na maksymalnie 62,8 tys. zł, przy „Na dobre i na złe” - na 55,3 tys. zł, a przy „Na sygnale” - na 47,8 tys. zł. Na reklamę przy „O mnie się nie martw” trzeba wydać 29,5 tys. zł, a przy serialu „Rodzinka.pl” - 24,7 tys. zł.
We wrześniu na antenie TVP2 debiutuje program „Bake off Junior” - marketerzy zainteresowani obecnością w bloku przy nim zapłacą 24,8 tys. zł za 30-sek. spot. Ci, którzy będą chcieli promować się przy sobotnim muzycznym talent show „Voice of Poland” muszą liczyć się z wydatkiem rzędu 28,2 tys. zł.
7 i 8 września na antenie TVP2 transmitowany będzie Festiwal Muzyki Tanecznej z Kielc. Spoty w pierwszym dniu kosztują do 25,5 tys. zł, a w drugim dniu – do 32,4 tys. zł.
Z kolei 22 września TVP2 pokaże koncert „Roztańczony Narodowy” - stawka za spot wynosi 31,5 tys. zł.
Biuro Reklamy TVP zamówienia na pakiety KZP przyjmuje do 20 sierpnia. Jest pierwszym biurem reklamy tv, które ogłosiło ceny reklam na wrzesień.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł. Publiczny nadawca osiągnął 0,5 mln zł zysku netto.
W 2016 roku spółka zanotowała spadek wpływów o 6,8 proc. do 1,47 mld zł, wzrost kosztów operacyjnych o 8,2 proc. do 1,65 mln zł oraz 176,7 mln zł straty netto.
Dołącz do dyskusji: Mecze reprezentacji piłkarskiej i „M jak miłość” najdroższe w cenniku TVP na wrzesień