TVP Info na czele kanałów informacyjnych. Telewizja Republika z największym spadkiem
W lipcu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych znalazło się TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mógł TVN24 Biznes i Świat, z kolei najwięcej straciła Telewizja Republika.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lipcu br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,85 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 3,77 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugi był TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 3,44 proc., po spadku o 3,10 proc. Podium uzupełnia TVP Regionalna, która w ubiegłym miesiącu miała 1,17 proc. udziału, po spadku o 4,88 proc.
Oczko niżej uplasował się Polsat News z udziałem wynoszącym 1,15 proc., o 6,50 proc. niższym, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
W pierwszej piątce (po awansie z miejsca szóstego) znalazł się jeszcze TVN24 Biznes i Świat, który odnotował największy wzrost w zestawieniu. Jego udział zwiększył się bowiem o 7,41 proc. do 0,29 proc.
Z przedostatniego na ostatnie miejsce w zestawieniu spadła Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,08 proc., po spadku o 33,33 proc. - największym w zestawieniu.
Największy udział (5,02 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lipcu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 1,62 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | |||
lipiec 2014 | lipiec 2015 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVP INFO | 204 576 | 3,71% | 219 579 | 3,85% |
TVN24 | 195 728 | 3,55% | 196 314 | 3,44% |
TVP Regionalna | 68 070 | 1,23% | 66 776 | 1,17% |
Polsat News | 67 829 | 1,23% | 65 696 | 1,15% |
TVN24 Biznes i Świat | 14 680 | 0,27% | 16 276 | 0,29% |
Superstacja | 17 388 | 0,32% | 13 893 | 0,24% |
Polsat News 2 | 6 819 | 0,12% | 5 933 | 0,10% |
TV Republika | 6 884 | 0,12% | 4 719 | 0,08% |
Grupy kanałów | ||||
TVP | 272 646 | 4,94% | 286 355 | 5,02% |
TVN | 210 408 | 3,82% | 212 590 | 3,73% |
Polsat | 74 648 | 1,35% | 71 629 | 1,25% |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych w lipcu 2015 roku był kanał TVN24 z wynikiem 2,86 proc., po wzroście o 0,70 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,67 proc. udziału, wzrost o 17,61 proc. - największy w zestawieniu), a trzeci był Polsat News (0,92 proc.; w dół o 20,69 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej straciła Telewizja Republika - było to 60 proc. do 0,04 proc.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,14 proc. udziału, po wzroście o 0,64 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 16-49 | |||
lipiec 2014 | lipiec 2015 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN24 | 61 650 | 2,84% | 65 046 | 2,86% |
TVP INFO | 30 817 | 1,42% | 37 970 | 1,67% |
Polsat News | 25 278 | 1,16% | 20 851 | 0,92% |
TVP Regionalna | 13 525 | 0,62% | 14 600 | 0,64% |
TVN24 Biznes i Świat | 6 069 | 0,28% | 6 431 | 0,28% |
Polsat News 2 | 1 941 | 0,09% | 2 142 | 0,09% |
Superstacja | 2 357 | 0,11% | 1 902 | 0,08% |
TV Republika | 2 190 | 0,10% | 958 | 0,04% |
Grupy kanałów | ||||
TVN | 67 719 | 3,12% | 71 477 | 3,14% |
TVP | 44 342 | 2,04% | 52 570 | 2,31% |
Polsat | 27 219 | 1,25% | 22 993 | 1,01% |
Dołącz do dyskusji: TVP Info na czele kanałów informacyjnych. Telewizja Republika z największym spadkiem