TVP zarejestrowała logo kanału TVP World
Telewizja Polska zarejestrowała w Urzędzie Patentowym projekt logotypu anglojęzycznego kanału TVP World. Stacja ma ruszyć 1 stycznia 2022 roku.
Jedna wersja projektu logotypu jest w kolorze granatowym, druga w czarnym. Nowa stacja ma być dostępna z platformy Dish Network dla obywateli Stanów Zjednoczonych i z satelity Astra 19,2E dla mieszkańców Europy Zachodniej. Ta pozycja satelitarna cieszy się popularnością m.in. wśród Niemców, Francuzów, Hiszpanów czy Holendrów. Kanał TVP World będzie nadawać ze studia przy ulicy Woronicza w Warszawie, tak jak obecnie Poland In. To właśnie na bazie tej stacji powstanie anglojęzyczny kanał TVP.
TVP World z 22,6 mln budżetu w 2022 roku
W projekcie Karty Powinności można znaleźć informacje na temat TVP World. W przyszłym roku stacja ma kosztować 22,6 mln zł, a w 2024 roku już 30 mln zł. W ramówce TVP World informacje mają stanowić 26 proc. czasu antenowego, publicystyka 27 proc., kultura 26 proc., edukacja 2 proc., a sport 1 proc. Kanał ma nadawać 23 godziny na dobę.
- Poland In to dobry grunt do zbudowania czegoś poważnego. Mówię pracownikom, że nie nastawiamy się na wielką rewolucję, tylko ewolucję Poland In. Stopniowe przejście z 3-godzinnego bloku programowego w 24-godzinny kanał. Dostrajamy naszą ramówkę, aby większość naszych publicystycznych premier było popołudniu, żeby widz zza oceanu miał to z samego rana u siebie. Jesteśmy na razie na etapie koncepcyjnym. Analizujemy jak ta antena będzie wyglądać. Będziemy mniej niż w Poland In mówić o Polsce, a bardziej mówić o regionie. Kanał ma mówić o tym co się dzieje w Trójmorzu i tłumaczyć widzom na zachodzie co się dzieje na wschodzie - zapowiadał w czerwcu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl szef TVP World Marcin Darmas.
Wysokie koszty międzynarodowych kanałów informacyjnych
Koszt uruchomienia internetowej stacji TVP Poland In wyniósł 1,8 mln zł. Nadawca publiczny wydaje rocznie na kanał 13,5 mln zł. To jednak skromne sumy w porównaniu z innymi telewizjami prezentującymi punkty widzenia poszczególnych krajów. Budżet France 24 to blisko 100 mln euro rocznie, utrzymanie Russia Today kosztuje z kolei ponad 300 mln dolarów. Uruchomieniu francuskiego kanału towarzyszyła duża kampania promocyjna i dyplomatyczna. Ambasada Francji zorganizowała w Warszawie przyjęcie w związku ze startem France 24. Gościom wręczono nietypowy gadżet - czekolady ze zdjęciami ze studiów stacji. Darmas twierdzi, że TVP World nie będzie mieć równie wysokiego budżetu co France 24 i Russia Today, ale kampania promocyjna stacji odbędzie się. Będzie niezbędna, żeby operatorzy płatnej telewizji dołączyli TVP World do pakietów i list programów na dekoderach.
Prace nad międzynarodowym kanałem TVP trwają od lat
Już od 2016 roku prezes TVP Jacek Kurski mówi o stworzeniu międzynarodowej telewizji. Najpierw projekt miał być realizowany przez media publiczne państw z grupy wyszehradzkiej. Siedzibą kanału TV V4 miał być Kraków, położony bliżej Pragi, Bratysławy i Budapesztu niż Warszawa. W 2017 roku informowaliśmy, że Polska i Węgry miały same tworzyć anglojęzyczny kanał. Wiadomość o wycofaniu z Telewizji Wyszehradzkiej nadawców publicznych z Czech i Słowacji podał portal Info.cz, powołując się na czeskiego dyplomatę. - Polacy chcieli namówić Czechów do udziału w antyrosyjskiej i antyeuropejskiej telewizji, ale czeski rząd odmawia – podał wówczas portal. Rzeczniczka prasowa České televize Alžběta Plívová potwierdziła informacje o wycofaniu ČT i RTVS z projektu. Ostatecznie 11 listopada 2018 roku ruszył Poland In bez udziału innych nadawców niż TVP.
Dołącz do dyskusji: TVP zarejestrowała logo kanału TVP World
Miało być tak swiatowo