Twitter, Pinterest, Instagram i Ask.fm biją rekordy popularności w Polsce
W ostatnich miesiącach serwisy społecznościowe Twitter, Pinterest i Ask.fm oraz przeglądarkowa wersja Instagramu notowały rekordową odwiedzalność w Polsce. Twitter miał 2,6-2,8 mln użytkowników miesięcznie, Ask.fm - 2,4-2,5 mln, Instagram - 1,8-2 mln, a Pinterest - 1,4-1,5 mln.
W marcu br. Twittera odwiedziło 2,8 mln polskich internautów, co stanowi rekordowy miesięczny zasięg tego serwisu w naszym kraju. Jest to o 784,7 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (wzrost o 38,9 proc.) - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Wiosną 2012 roku portal miał dwukrotnie mniej użytkowników niż obecnie. Pierwszy raz poziom 2 mln odwiedzających przekroczył w marcu ub.r., a 2,5 mln - w czerwcu.
>>> Twitter w Polsce dopiero ma szanse na rozwój (komentarze)
Jak już analizowaliśmy, w oparciu o dane z listopada ub.r., dwie trzecie polskich użytkowników Twittera ma do 34 lat, prawie 30 proc. posiada wyższe wykształcenie, a 25 proc. miesza w dużych miastach (zobacz szczegóły).
>>> Dziennikarz na Twitterze ma przewagę i informacje z pierwszej ręki (opinie)
Poziom 2,5 mln użytkowników miesięcznie osiągnął na początku br. Ask.fm. W lutym serwis odwiedziło rekordowe jak dotychczas 2,58 mln internautów.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2014 roku
Według danych Megapanelu z listopada ub.r. 59 proc. polskich użytkowników witryny to kobiety, a 41 proc. mężczyźni. 21 proc. ma od 7 do 14 lat, 42 proc. - od 15 do 24, a tylko 8 proc. - 45 lat lub więcej. 45 proc. posiada wykształcenie niepełne średnie lub niższe, 18 proc. - zasadnicze zawodowe, a 25 proc. - średnie. 44 proc. mieszka na wsi, a pozostali w miastach różnej wielkości.
Do 2 mln zbliżyła się w marcu br. liczba użytkowników przeglądarkowej wersji aplikacji Instagram. Tymczasem w I kwartale ub.r. witryna notowała prawie trzykrotnie mniejszy zasięg - od 500 do 700 tys. odwiedzających.
>>> Victoria’s Secret najpopularniejszą marką na Instagramie, Nike najszybciej zyskuje
Dane Megapanelu z listopada ub.r. pokazują, że aż 64 proc. użytkowników przeglądarkowego Instagramu to kobiety. 46 proc. ma od 15 do 24 lat, po 16 proc. - 25-34 i 35-45 lat, a 14 proc. - 7-14 lat. Dyplomu szkoły średniej nie ma 39 proc. użytkowników, 26 proc. posiada wykształcenie średnie, a 25 proc. - wyższe. Jedna trzecia mieszka na wsi, natomiast pozostali w miastach.
Pinterest rekordowe jak dotąd 1,55 mln polskich internautów odwiedziło w grudniu ub.r., a w kolejnych miesiącach zasięg witryny ustabilizował się na poziomie ok. 1,4-1,5 mln. To trzy razy więcej niż rok wcześniej.
Jak już analizowaliśmy, z serwisu korzystają przede wszystkim internauci w wieku 14-44 lat i z wykształceniem średnim lub wyższym, a kobiet na stronie jest tylko niewiele więcej niż mężczyzn (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Twitter, Pinterest, Instagram i Ask.fm biją rekordy popularności w Polsce