Twitter wprowadza sekcję Topics do śledzenia treści tematycznych. „Zmiana na plus, naturalny krok w ewolucji”
Twitter zapowiedział udostępnienie użytkownikom nowej funkcji o nazwie Topics (Tematy), która ma pozwalać na śledzenie w serwisie konkretnych treści tematycznych wybranych przez internautów. Dzięki temu użytkownicy mają łatwiej docierać do interesujących ich materiałów, a nie tylko do wpisów określonych osób lub organizacji. - To zmiana na plus, bo Twitter był zdominowany tylko wpisami z kont, które obserwujemy. Tymczasem użytkownicy oczekują codziennej dawki treści, dzięki którym dowiedzą się czegoś, czym zaskoczą swoich znajomych w szkole czy w pracy - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Filip Cieślak, właściciel firmy 110% Social i były szef segmentu social media w Grupie WP.
Wprowadzenie nowej funkcji o nazwie Topics (Tematy) Twitter potwierdził w rozmowie z serwisem The Verge zaznaczając, że nowa opcja była wcześniej testowana na platformie Android, a od 13 listopada br. ma się pojawić globalnie dla wszystkich użytkowników aplikacji.
Według zapowiedzi Tematy pozwolą użytkownikom na śledzenie tematycznych treści dotyczących ponad 300 tematów z takich dziedzin jak sport, gry czy rozrywka.
Użytkownik będzie mógł śledzić tak pogrupowane treści w swoim timeline, a ich doborem będzie się zajmować algorytm Twittera. Według zapowiedzi na razie w funkcji Topics nie będę pojawiać się żadne kategorie tematyczne dotyczące kwestii politycznych.
Zmiana na plus, uporządkowanie treści
Twitter wyjaśnia, że wprowadzając Tematy chce uporządkować treści pojawiające się na kontach użytkowników i ułatwić im docieranie do tych, które naprawdę ich interesują. Na ten wątek zwraca też uwagę w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Filip Cieślak, właściciel firmy 110% Social i były szef segmentu social media w Grupie WP.
- Świat mediów społecznościowych jest zalewany codziennie ogromną ilością informacji, coraz częściej przypadkowych czy nieprzemyślanych - przyznaje Cieślak. - To frustruje użytkowników, bo ci oczekują codziennej dawki treści, dzięki którym dowiedzą się czegoś, czym zaskoczą swoich znajomych w szkole czy w pracy.
Według naszego rozmówcy użytkownicy chcą być na bieżąco i to social media mają dać im taką przewagę. - Dlatego każda platforma społecznościowa przechodzi naturalną przemianę od medium serwującego materiały „dodane ostatnio” do medium serwującego materiały, które „mogą cię zainteresować”. Ten kierunek jest naturalny i Twitter nie jest od tego oddzielny. Sam miałem często takie wrażenie, że ten serwis był zdominowany tylko treściami z kont, które obserwujemy. W polskim wydaniu przykleiło to łatkę Twitterowi jako medium polityków oraz dziennikarzy sportowych. Inną przyczyną takiej zmiany jest chęć właścicieli serwisu do zwiększenia czasu spędzanego „per użytkownik”, co realnie zwiększa też dochody z reklam. Reasumując, zmiana na plus. Z chęcią odkryję na Twitterze coś więcej niż utarczki polityków oraz przechwałki dziennikarzy sportowych – zaznacza Cieślak.
W III kwartale 2019 r. Twitter zanotował przychody w kwocie ponad 823 mln dolarów, a zysk netto przekroczył 36 mln. Liczba dziennych użytkowników serwisu oglądających reklamy wzrosła o 17 proc.
Dołącz do dyskusji: Twitter wprowadza sekcję Topics do śledzenia treści tematycznych. „Zmiana na plus, naturalny krok w ewolucji”