„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki
W okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od października 2013 roku do marca 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,99 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 10,85 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9,35 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,67 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,97 proc. respondentów (wzrost o 0,47 pkt. proc.).
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań, dwa tytuły kulinarne oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym i ogrodniczym.
Miesięczniki |
październik 2013 : marzec 2014 |
październik 2012 : marzec 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Twój Styl |
11,99% |
10,85% |
Claudia |
9,35% |
8,68% |
Cztery Kąty |
7,97% |
7,50% |
Focus |
7,34% |
7,25% |
Murator |
7,32% |
7,10% |
Poradnik Domowy |
7,10% |
6,91% |
Kobieta i Życie |
7,06% |
6,68% |
Przyślij Przepis! |
6,58% |
5,82% |
Przepisy Czytelników |
6,55% |
5,39% |
Mój Piękny Ogród |
6,46% |
5,09% |
Dobre Rady |
6,37% |
6,03% |
Świat Kobiety |
6,25% |
5,65% |
Komputer Świat |
5,61% |
5,43% |
National Geographic |
5,55% |
4,96% |
Avanti |
5,38% |
4,81% |
Olivia |
5,14% |
5,38% |
Świat Wiedzy |
5,12% |
4,26% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych |
5,03% |
4,45% |
Skarb |
4,85% |
- |
Glamour |
4,62% |
3,76% |
Działkowiec |
4,04% |
3,53% |
Pani |
3,61% |
3,76% |
Świat Zdrowia |
3,52% |
3,57% |
Moje Mieszkanie |
3,21% |
2,41% |
Dom & Wnętrze |
3,14% |
2,62% |
Mamo To Ja |
3,06% |
3,55% |
CD Action |
2,96% |
3,03% |
CKM |
2,84% |
2,92% |
Cosmopolitan |
2,79% |
2,53% |
Wysokie Obcasy Extra |
2,76% |
- |
Joy |
2,66% |
2,53% |
Focus Historia |
2,64% |
2,03% |
Elle |
2,57% |
2,22% |
Przepis na Zdrowie |
2,55% |
1,82% |
Moje Gotowanie |
2,46% |
2,14% |
Zwierciadło |
2,43% |
2,46% |
Uroda |
2,39% |
1,84% |
M jak mieszkanie |
2,39% |
1,90% |
Auto Motor i Sport |
2,38% |
2,09% |
Auto Świat Poradnik |
2,33% |
1,67% |
Moda na Zdrowie |
2,27% |
2,08% |
TopGear |
2,26% |
1,87% |
Ładny Dom |
2,25% |
1,58% |
PC Format |
2,23% |
2,33% |
Playboy |
2,07% |
2,16% |
Dobre Wnętrze |
2,03% |
1,82% |
Men's Health |
1,98% |
1,66% |
Świat Motocykli |
1,96% |
1,66% |
Gotuj Krok po Kroku |
1,86% |
1,08% |
Zdrowie |
1,86% |
1,72% |
National. Geographic. Traveler |
1,76% |
1,53% |
PC World |
1,69% |
1,67% |
Przepis na Ogród |
1,67% |
1,23% |
Logo |
1,64% |
1,67% |
Kuchnia |
1,60% |
1,41% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko |
1,59% |
1,65% |
Twoje Dziecko |
1,59% |
1,62% |
Burda |
1,42% |
1,04% |
Dziecko |
1,38% |
1,78% |
Forbes |
1,31% |
1,11% |
Wróżka |
1,21% |
1,32% |
InStyle |
1,16% |
1,04% |
Chip |
1,13% |
1,24% |
Bravo Girl |
1,04% |
1,03% |
Cała Ty |
1,02% |
- |
Twój Maluszek |
1,01% |
1,24% |
Vita |
0,97% |
1,04% |
Shape |
0,93% |
0,62% |
Podróże |
0,91% |
0,68% |
Weranda |
0,90% |
0,63% |
Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping) |
0,87% |
0,58% |
M jak Mama |
0,85% |
0,96% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne |
0,85% |
- |
Architektura-Murator |
0,70% |
0,48% |
Harper's Bazaar |
0,68% |
- |
Voyage |
0,62% |
0,61% |
Sukces |
0,61% |
0,65% |
Twist |
0,56% |
0,90% |
Fun Club |
0,49% |
0,47% |
Żagle |
0,40% |
0,43% |
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku ich czytanie zadeklarowało 3,5 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.
Dwumiesięczniki |
październik 2013 : marzec 2014 |
październik 2012 : marzec 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Wysokie Obcasy Extra |
3,50% |
- |
Komputer Świat Twój Niezbędnik |
2,25% |
2,11% |
Auto Świat 4x4 |
1,89% |
1,39% |
Sól i Pieprz |
0,91% |
0,81% |
Women's Health |
0,72% |
- |
Elle Decoration |
0,55% |
0,61% |
Weranda Country |
0,37% |
0,31% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków i w okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku na losowej próbie 20 988 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od października do grudnia 2013 roku nie był badany miesięcznik: „Cała Ty”, od stycznia do marca 2014 roku - „PC World” i „Vita”, od października 2013 roku do lutego 2014 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”, a w marcu 2014 roku - miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki