SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tydzień w reklamie tv: Polsat mocno w górę, TVN i TVP w dół

W minionym, długoweekendowym tygodniu cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano 381,5 mln zł. Dużo więcej niż tydzień wcześniej zarobił z reklam Polsat, za to nieznacznie mniej TVN, TVP1 i TVP2.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w ubiegłym tygodniu cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną były aż o 16 mln zł wyższe niż tydzień wcześniej (zobacz szczegółowe dane z tamtego okresu). O 14 mln zł więcej przeznaczono na reklamy telewizyjne żywności, a po 10 mln zł więcej - na reklamy kosmetyków oraz leków i farmaceutyków. Za to telewizyjne wydatki reklamowe branży telekomunikacyjnej spadły o 7 mln zł, a finansowej - aż o 11 mln zł.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (1-7 maja 2012)
sektor cennikowe wydatki udział proc.
ŻYWNOŚĆ 115 276 290,20 zł 30,22
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA 54 088 861,05 zł 14,18
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI 47 178 526,10 zł 12,37
TELEKOMUNIKACJA 34 563 135,60 zł 9,06
SPRZEDAŻ 29 476 355,70 zł 7,73
ROZRYWKA KULTURA 20 812 721,40 zł 5,46
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCI 14 475 936,50 zł 3,79
FINANSE 12 037 734,25 zł 3,16
PRODUKTY DLA DZIECI 11 559 035,00 zł 3,03
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURA 6 903 106,90 zł 1,81
USŁUGI 6 454 222,10 zł 1,69
MOTORYZACJA TRANSPORT 6 215 002,00 zł 1,63
MARKETING 5 492 164,90 zł 1,44
BUDOWNICTWO 3 860 323,00 zł 1,01
INNE 3 617 101,90 zł 0,95
ODZIEŻ OBUWIE 3 591 598,40 zł 0,94
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT 3 038 562,30 zł 0,8
ROLNICTWO OGRODNICTWO 2 848 881,10 zł 0,75
PRZEMYSŁ 600,00 zł 0
RAZEM 381 490 158,40 zł


Polsat cennikowo zarobił z reklam aż o 12 mln zł więcej niż tydzień wcześniej, dzięki czemu wyprzedził TVN, którego wpływy reklamowe spadły o 1,5 mln zł. Również mniej niż tydzień wcześniej zarobiły z reklam TVP1 i TVP2 - odpowiednio o 3 i 1,5 mln zł.

>>> TVP1 liderem w długi weekend majowy, w dół TVN i Polsat

Tydzień w reklamie telewizyjnej (1-7 maja 2012)
stacja cennikowe wpływy udział proc.
Polsat 85 156 850,00 zł 22,32
TVN 69 680 355,00 zł 18,27
TVP1 25 360 835,00 zł 6,65
TVP2 19 254 560,00 zł 5,05
VIVA Polska 9 070 545,00 zł 2,38
TV4 8 593 495,00 zł 2,25
AXN 8 326 095,00 zł 2,18
Discovery 7 313 475,00 zł 1,92
Comedy Central 6 820 225,00 zł 1,79
TVN24 6 768 245,50 zł 1,77
Disney Channel 6 069 465,00 zł 1,59
TLC 5 238 615,00 zł 1,37
National Geographic 5 148 750,00 zł 1,35
Disney XD 4 666 495,00 zł 1,22
TV PULS 4 583 280,00 zł 1,20
Eska TV 4 246 505,00 zł 1,11
FOXLife 4 092 200,00 zł 1,07
Investigation Discovery 3 860 385,00 zł 1,01
Polo TV 3 728 545,00 zł 0,98
TVN7 3 635 175,00 zł 0,95

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: Polsat mocno w górę, TVN i TVP w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl