Tygodniki dalej na minusie, „Tele Tydzień” liderem
„Tele Tydzień” był liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak wszystkie inne czołowe pisma - zanotował jednak spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest „Przyjaciółka” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od kwietnia do września br. po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 28,63 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 3,23 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.
Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,91 proc. respondentów (spadek o 1,41 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 13,31 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,06 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,19 proc. pytanych, czyli o 0,43 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 7,72 proc. czytelników, mniej o 1,23 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień - wrzesień | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 28,63% | 31,86% |
Życie na Gorąco | 16,91% | 18,32% |
Chwila dla Ciebie | 13,31% | 14,06% |
Angora | 11,19% | 11,62% |
Newsweek | 7,72% | 8,95% |
Auto Świat | 6,33% | 7,21% |
Wprost | 5,73% | 7,15% |
Polityka | 5,71% | 6,93% |
Twoje Imperium | 4,79% | 5,35% |
To i Owo | 4,45% | 6,77% |
Na Żywo | 4,16% | 4,72% |
Gość Niedzielny | 3,97% | 4,01% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,58% | 4,01% |
kropka tv | 3,17% | - |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,93% | 2,75% |
Teleprogramy | 2,69% | 3,72% |
Motor | 2,67% | 3,12% |
Super TV | 2,59% | 3,09% |
Rewia | 2,53% | 3,11% |
Przekrój | 2,17% | 3,13% |
Świat i Ludzie | 1,84% | 2,19% |
Tele Max | 1,39% | 1,64% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,04% | 1,37% |
Forum | 1,04% | 1,52% |
Tygodnik Siedlecki | 0,70% | 0,83% |
Gazeta Regionalna | 0,60% | 0,46% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,59% | 0,61% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,49% | 0,50% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,48% | 0,64% |
Panorama Leszczyńska | 0,40% | 0,35% |
Jarmark | 0,33% | 0,56% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,26% | 0,58% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,18% | 0,17% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,01% | 0,07% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,69 proc. respondentów, czyli o 1,88 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Wydawana także przez Edipresse „Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim po spadku czytelnictwa z 15,86 proc. do 14,19 proc. Trzecią pozycję zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 12,64 proc. (spadek o 1,99 proc.).
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli „Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 1,20 pkt. proc. do 9,83 proc.
Natomiast na piątym miejscu uplasował się poradnikowy „Naj” (Wydawnictwo Bauer), po który w analizowanym okresie sięgało 9,28 proc. respondentów. Pismo to wcześniej było miesięcznikiem i do kwietnia br. wydawane było przez G+J Polska. Natomiast „Naj” w dwutygodnik przekształcone zostało w lipcu br.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień - wrzesień | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,69% | 16,57% |
Pani Domu | 14,19% | 15,86% |
Tina | 12,64% | 14,63% |
Viva | 9,83% | 11,03% |
Naj | 9,28% | - |
Gala | 8,54% | 8,47% |
Z Życia Wzięte | 8,16% | 8,76% |
Party Życie Gwiazd | 6,70% | 6,72% |
Tele Świat | 4,87% | 5,64% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,94% | 3,96% |
Takie jest Życie | 3,87% | - |
Świat Seriali | 3,42% | 3,66% |
Sukcesy i Porażki | 2,82% | 3,08% |
Bravo | 2,45% | 3,20% |
Bravo Sport | 2,19% | 2,38% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,82% | - |
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) | 1,42% | - |
TV 14 | 1,18% | 1,16% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Tygodniki dalej na minusie, „Tele Tydzień” liderem