Tygodniki opinii w dół, najwięcej stracił 'Wprost'
Najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii we wrześniu br. była"Polityka" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy), ale także ona jak ipozostałe tytuły zanotowała spadek sprzedaży w porównaniu dowrześnia ub.r. Najwięcej stracił "Wprost" (AWR "Wprost").
Sprzedaż ogółem "Polityki" we wrześniu br. wyniosła 151 742 egz.i była o 6 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku- wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się "Gość Niedzielny" (WydawnictwoKurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny), który sprzedał się wilości 125 752 egz. (spadek o 4 proc.), a na pozycji trzeciejuplasował się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ze sprzedażąogółem na poziomie 123 082 egz. (spadek o 16 proc.).
Najbardziej w segmencie spadła jednak sprzedaż zajmującegoczwarte miejsce tygodnika "Wprost", który we wrześniu br. rozszedłsię w ilości 109 919 egz., czyli o 23 proc. mniejszej niż rokwcześniej.
wrzesień | ||||
2008 | 2007 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 226 411 | 151 742 | 231 935 | 161 816 |
Gość Niedzielny | 184 304 | 125 752 | 181 862 | 130 606 |
Newsweek Polska | 197 443 | 123 082 | 254 374 | 147 001 |
Wprost | 197 053 | 109 919 | 237 425 | 142 144 |
Przekrój | 131 029 | 65 191 | 128 675 | 70 381 |
PrzewodnikKatolicki | 32 160 | 28 371 | 37 363 | 29 820 |
Przegląd | 70 000 | 22 844 | 76 010 | 28 853 |
TygodnikPowszechny | 42 832 | 18 860 | 45 720 | 21 223 |
Porównując dane "miesiąc do miesiąca" to najwięcej zyskał "GośćNiedzielny", a najwięcej stracił "Przekrój".
2008 | ||||
wrzesień | sierpień | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 226 411 | 151 742 | 225 107 | 157 299 |
Gość Niedzielny | 184 304 | 125 752 | 179 382 | 122 679 |
Newsweek Polska | 197 443 | 123 082 | 184 840 | 122 005 |
Wprost | 197 053 | 109 919 | 206 537 | 118 694 |
Przekrój | 131 029 | 65 191 | 133 240 | 77 650 |
PrzewodnikKatolicki | 32 160 | 28 371 | 32 426 | 28 108 |
Przegląd | 70 000 | 22 844 | 70 000 | 23 811 |
TygodnikPowszechny | 42 832 | 18 860 | 45 646 | 19 685 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej izagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk MirosławKuliś), która we wrześniu br. sprzedała się w ilości 308 044 egz.,co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 3 proc.
wrzesień | ||||
2008 | 2007 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Forum | 34 813 | 18 858 | 32 999 | 19 035 |
Tygodnik Angora | 457 412 | 308 044 | 445 501 | 298 178 |
2008 | ||||
wrzesień | sierpień | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Forum | 34 813 | 18 858 | 34 739 | 19 465 |
Tygodnik Angora | 457 412 | 308 044 | 457 694 | 317 320 |
Sprzedaż ogółem "Gazety Polskiej" (Niezależne WydawnictwoPolskie) wyniosła we wrześniu br. średnio 25 555 egz., czyli o 2proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast w sierpniu br. pismo torozchodziło się w 25 918 egz.
Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii w dół, najwięcej stracił 'Wprost'