SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko "Gazeta Wyborcza" zanotowała spadek sprzedaży

Katastrofa pod Smoleńskiem spowodowała wzrost sprzedaży dzienników ogólnopolskich w kwietniu 2010 roku. Wśród największych tytułów straciła tylko "Gazeta Wyborcza". Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w kwietniu 2010 r. wyniosła 500 533 egz., czyli o 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 352 782 egz. - (ponad 1,5 proc. mniej niż w kwietniu 2009 roku).

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zwiększył swoją sprzedaż o 7 proc. do 214 040 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w kwietniu wynik na poziomie 122 978 egz., co oznacza wzrost o 5 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 94 003 egz., czyli 14 tys. więcej niż w kwietniu 2009. r  wynosiła sprzedaż  “Gazety Prawnej” ("Dziennik" - 83 411 egz.). 

Tytuł kwiecień
Wirtualnemedia.pl 2010 2009
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 680 057 500 533 656 646 475 047
Gazeta Wyborcza 520 217 352 782 520 340 358 330
Super Express 365 575 214 040 327 184 196 129
Rzeczpospolita 232 365 122 978 184 680 116 500
Dziennik Gazeta Prawna 159 600 94 003 106 983 79 561
Przegląd Sportowy 91 426 48 193 105 163 55 215
Futbol News 65 863 16 216 - -
Puls Biznesu 22 111 14 096 22 431 15 437
Parkiet 16 962 6 298 17 973 8 829


W kwietniu 2010 r. w porównaniu z marcem 2010 spadła sprzedaż tylko “Przeglądu Sportowego” i “Futbol News”. 

Tytuł 2010
Wirtualnemedia.pl kwiecień marzec
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 680 057 500 533 606 564 443 391
Gazeta Wyborcza 520 217 352 782 448 015 308 028
Super Express 365 575 214 040 302 094 172 164
Rzeczpospolita 232 365 122 978 190 523 111 559
Dziennik Gazeta Prawna 159 600 94 003 146 562 91 011
Przegląd Sportowy 91 426 48 193 95 921 51 097
Futbol News 65 863 16 216 70 960 20 248
Puls Biznesu 22 111 14 096 21 994 14 033
Parkiet 16 962 6 298 16 016 6 215

 


* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Tylko "Gazeta Wyborcza" zanotowała spadek sprzedaży

64 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
brawo Gazeta Wyborcza ;)
0 0
odpowiedź
User
nick7
Ciekawe dlaczego tylko GW?
Czy ktoś to może racjonalnie wytłumaczyć?
0 0
odpowiedź
User
igor
Mści się brak jakiegokolwiek poczucia przyzwoitości dziennikarskiej. GW to jest partyjny periodyk.
0 0
odpowiedź