Tylko “Poradnik Domowy” rośnie, sprzedaż “Naj” poniżej 100 tys. egz.
“Poradnik Domowy” to jedyny miesięcznik poradnikowy dla kobiet, który zanotował w październiku ub.r. wzrost sprzedaży. Największe spadki dotknęły z kolei tytuły G+J: “Naj Magazyn”, którego sprzedaż spadła poniżej 100 tys. oraz “Claudię”.
Liderem zestawienia zostały wydawane przez Grupę Burda “Dobre Rady”. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika w październiku 2011 roku wyniosła 438 711 egz. po spadku o 1,72 proc. w porównaniu z październikiem 2010 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł magazyn “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem poszła w dół o 10,77 proc. do 415 191 egz. Tytuł ten obecnie ma cenę 2,20 zł, zaś w październiku 2010 roku kosztował 1,99 zł.
Na podium znalazł się także “Poradnik Domowy” (Agora), którego wynik poszedł do góry o 19,68 proc., czyli najbardziej w zestawieniu. W dziesiątym miesiącu sprzedał się on w liczbie 386 461 egz. Teraz magazyn ten kosztuje 1,99 zł, natomiast w październiku 2010 roku jego cena wynosiła 2,90 zł.
“Poradnik” zepchnął na czwarte miejsce “Kobietę i Życie” (Wydawnictwo Bauer), której sprzedaż spadła o 11,20 proc. do 373 491 egz. W grudniu ub.r. wydawca zwolnił dotychczasową redaktor naczelną tego tytułu Beatę Dzięgielewską (więcej na ten temat).
Najwięcej w rankingu stracił zajmujący ostatnie, siódme miejsce “Naj Magazyn” (G+J Polska). Jego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. poszła w dół o 34,69 proc. i wyniosła 99 922 egz. Drugi największy spadek odnotowała plasująca się oczko wyżej “Claudia” (także G+J) - jej wynik zmalał o 21,78 proc. i wyniósł 172 404 egz.
Wirtualnemedia.pl | październik | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 438 711 | 446 408 |
Świat Kobiety | 415 191 | 465 313 |
Poradnik Domowy | 386 461 | 322 915 |
Kobieta i Życie | 373 491 | 420 616 |
Olivia | 197 198 | 197 198 |
Claudia | 172 404 | 220 409 |
Naj Magazyn | 99 922 | 152 992 |
Porównując dane z października ub.r. do danych z września ub.r. widać, że najwięcej straciła “Claudia” (22,32 proc.), a największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się może “Olivia” (Marquard Media Polska, + 23,44 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | październik | wrzesień |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 438 711 | 463 607 |
Świat Kobiety | 415 191 | 451 386 |
Poradnik Domowy | 386 461 | 382 900 |
Kobieta i Życie | 373 491 | 414 197 |
Olivia | 197 198 | 159 747 |
Claudia | 172 404 | 221 931 |
Naj Magazyn | 99 922 | 118 974 |
Dołącz do dyskusji: Tylko “Poradnik Domowy” rośnie, sprzedaż “Naj” poniżej 100 tys. egz.