Tylko „Tygodnik Powszechny” ze wzrostem sprzedaży w I-III kwartale, „Wprost” o 23 proc. w dół
W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazł się „Wprost” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 124 014 egz. Było to o 5,19 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 6,91 proc. do 111 401 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 99 016 egz., po spadku o 12,33 proc.
Oczko niżej znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 64 496 egz., po spadku o 10,95 proc. Tygodnik ten do końca lipca br. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.
Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 20,48 proc. do 43 239 egz.
Siódmy był tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 26 466 egz.
Kolejną lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 12,84 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 23 413 egz.
Największy spadek odnotował z kolei „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 19 227 egz., czyli mniej o 23,32 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca 7. na 9.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Tygodnik Powszechny” ze wzrostem sprzedaży w I-III kwartale, „Wprost” o 23 proc. w dół