Uber ruszył z globalnym przetargiem mediowym
Firma przewozów osobowych Uber rozpoczęła przetarg na globalną obsługę jej budżetu mediowego. Jego wartość szacowana jest na 600 mln dolarów rocznie. Klienta broni EssenceMediaCom (Groupm/WPP).
Firma wysłała zapytanie ofertowe do wielu agencji już w zeszłym miesiącu, chociaż agencje, które odpowiedziały na pierwotne zapytanie, wciąż czekają na oficjalne zaproszenie do przetargu. Oczekuje się, że nastąpi to jeszcze w tym miesiącu, a następnie zostaną zorganizowane prezentacje w lipcu i decyzje do sierpnia. Tak wynika z kopii RFI, do której dotarł Adweek.
Według RFI Uber poszukuje „najlepszego w swojej klasie partnera strategicznego, który będzie działał jako rozszerzenie naszych wewnętrznych zespołów ds. mediów i marketingu”. Partner ten zajmie się strategią medialną, planowaniem i zakupem usług dla marki.
Budżet Ubera został oszacowany na około 600 milionów dolarów. Kwota ta będzie dzielona regionalnie, przy czym większość zostanie wydana w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Japonii, Australii i Meksyku.
Dotychczas obsługą mediową Ubera zajmowała się agencja EssenceMediaCom należąca do GroupM (WPP).
Przetarg koordynuje firma IDComms.
W zeszłym roku marka zatrudniła Johannesa Leonardo do prowadzenia obsługi kreatywnej dla Uber Reserve. Marka współpracuje również z Special Group i Mother w innych obszarach działalności.
„Kontrola rynku w całej branży"
Marka ocenia swoje partnerstwa marketingowe we wszystkich regionach, mając na celu stymulowanie wzrostu i innowacji. Podczas przeprowadzania globalnej oceny Uber zapewnia każdemu z regionalnych kierowników ds. marketingu elastyczność wyboru agencji, z którą chcą współpracować.
Oznacza to, że przetarg będzie rozległy, a uczestniczące w nim holdingi reklamowe będą mogły przedstawić do rozważenia różne agencje, w zależności od rynków.
Dołącz do dyskusji: Uber ruszył z globalnym przetargiem mediowym