Unilever i Heinz rezygnują z reklam na Pornhub, powód: treści pedofilskie
Koncern Unilever i firma Kraft Heinz zapowiedziały, że reklamy ich marek nie będą się pojawiać w serwisie pornograficznym Pornhub. Powodem są doniesienia o tym, że serwis zalewają nielegalne treści, w tym materiały wideo z nieletnimi.
„The Times” ujawnił, że w pornograficznym serwisie Pornhub pojawia się wiele nielegalnych treści, z tego znaczna część materiałów o treściach pedofilskich, w tym wideo z nieletnimi.
Po tej informacji ostro skrytykowano m.in. Unilevera i firmę Kraft Heinz, które szeroko reklamowały się w tym serwisie.
W przypadku Unilevera była to m.in. kampania marki maszynek do golenia Dollar Shave Club prowadzona na Pornhub pod hasłem „Jeśli korzystasz z naszych produktów, nie musisz odwiedzać tej witryny tak często”.
Unilever tłumaczy, że nie miał świadomości, że marka Dollar Shave Club prowadziła kampanie w tym serwisie, bo w przypadku prowadzenia działań reklamowych jest niezależna od Unilevera.
Kraft Heinz z kolei w Pornhub promował markę mrożonek Devour – w tym celu przejął na jeden dzień stronę główną Pornhub.
Rzecznik Unilevera zapowiedział, że już żadna marka koncernu nie będzie promowana w Pornhub, bo firma nie popiera reklamowania się w serwisach porno.
Z kolei Heinz zaznaczył, że nie wyklucza dalszej współpracy z Pornhub. - Nasz marka wyraźnie mówi o #Foodporn, który stał się fenomenem kulturowym na Instagramie - zaznaczyła firma.
Pornhub został skrytykowany za umożliwienie pedofilom udostępniania nielegalnych treści i przesyłanie niepasujących materiałów, które mogą zgromadzić tysiące wyświetleń przed usunięciem.
- Ważne jest, aby pamiętać, że często filmy opisywane jako„ ukryte nagrania z kamery są w rzeczywistości legalnymi filmami, które są tworzone w celu zaspokojenia różnych fantazji użytkowników. W rzeczywistości są chronione różnymi przepisami dotyczącymi wolności słowa. Niektóre słowa są zabronione w tytułach i tagach, a my przeprowadzimy dokładny audyt naszych stron internetowych w celu aktualizacji i rozszerzenia tej listy - zapowiedział Blake White, wiceprezes Pornhub.
Pornhub dba o to, by promować się jako „szanowana twarz” internetowej branży pornograficznej, generuje 110 milionów odwiedzin dziennie.
Dołącz do dyskusji: Unilever i Heinz rezygnują z reklam na Pornhub, powód: treści pedofilskie