UPC dogoniło Vectrę w liczbie klientów telewizji cyfrowej
Sieć kablowa UPC Polska miała na koniec marca br. 250 tys. abonentów telewizji cyfrowej, czyli tyle samo co konkurencyjna Vectra, dotychczas lider w liczbie klientów tej usługi.
Z telewizji cyfrowej w UPC korzysta obecnie niemal 25 proc. z ponad miliona klientów tego operatora. Natomiast w Vectrze wskaźnik cyfryzacji abonentów telewizji jest wyższy i wynosi 33 proc. Ma ona bowiem w sumie mniej klientów - 753 tys.
Telewizję cyfrową sieć UPC Polska wprowadziła w maju 2008 roku, początkowo w Warszawie, a potem w kolejnych miejscowościach. Obecnie operator podaje, że w zasięgu tej usługi jest niemal 100 proc. jego abonentów. Natomiast w Vectrze telewizja cyfrowa jest dostępna już od listopada 2006 roku, ale dociera w tej chwili jedynie do 45 ze 155 miast, gdzie działa operator.
Z danych organizacji Cable Europe, zrzeszającej największych operatorów kablowych w Europie, wynika, że na naszym kontynencie z cyfrowej telewizji korzysta już 35 proc. abonentów sieci kablowych, podczas gdy w Polsce wskaźnik ten wynosi 23 proc. Jak podaje stowarzyszenie, liczba klientów cyfrowej telewizji kablowej w Europie wynosi obecnie ponad 21,5 miliona, a przychody z tego tytułu przekroczyły już połowę osiąganych przez branżę.
W Polsce liderem pod względem wskaźnika cyfryzacji abonentów telewizji pozostaje wielkopolska Inea. W marcu br. miała ona 125 tys. klientów usługi telewizyjnej, a z telewizji cyfrowej korzystała niemal połowa z nich (62 tys.).
Dołącz do dyskusji: UPC dogoniło Vectrę w liczbie klientów telewizji cyfrowej