SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mateusz Borek w Viaplay. Pozostaje w TVP

Do polskiej redakcji platformy streamingowej Viaplay dołączają dziennikarze Mateusz Borek (będzie komentował mecze i prowadził studio), Szymon Ratajczak, Mariusz Hawryszczuk i Marcin Borzęcki oraz były piłkarz Radosław Gilewicz.

Mateusz BorekMateusz Borek

- Nowe projekty to zawsze gigantyczna energia, świeże spojrzenie. Dlatego ofertę współpracy od Viaplay przyjąłem z wielkim entuzjazmem. Na tym etapie mojej przygody zawodowej chcę już robić tylko rzeczy, które sprawiają mi frajdę. A Bundesligę kocham od lat. Do zobaczenia 13 sierpnia - mówi Mateusz Borek.

Dziennikarz wiosną ub.r. po ponad 20 latach pracy pożegnał się z Telewizją Polsat. Jest jednym z głównym twórców i współwłaścicielem youtube’owego Kanału Sportowego, jesienią ub.r. zaczął współpracę z Telewizją Polską (komentuje głównie mecze reprezentacji Polski i europejskich pucharów), a w minionym sezonie w Canal+ komentował niektóre mecze niemieckiej ligi piłkarskiej.

Wcześniej przez wiele lat komentował ligę niemiecką w Eurosporcie, działa też jako promotor boksu, komentator gal boksu i MMA.

Marek Borek nadal ma być związany z telewizją publiczną - ma pracować jednocześnie w dwóch miejscach.

W Viaplay także Mariusz Hawryszczuk, Marcin Borzęcki, Szymon Ratajczak i Radosław Gilewicz

Mariusz Hawryszczuk (na zdjęciu poniżej z prawej) w Viaplay będzie komentował mecze piłki nożnej i koszykówki. - Zmiana barw klubowych to dla mnie duże wyróżnienie. Patrzę na transfery dokonane przez Viaplay i widzę, że powstaje solidny team - mówi dziennikarz.

Poprzednio przez 3,5 roku był związany z Polsatem Sport, komentował piłkę nożną, koszykówkę i hokej na lodzie. Wcześniej pracował w Eleven Sports, TVP Gdańsk i przez ponad dekadę w Radiu Gdańsk.

Marcin Borzęcki (na zdjęciu poniżej z lewej) w Viaplay będzie ekspertem, współkomentatorem, reporterem i jednym z prowadzących studio. - Od siódmego roku życia śledzenie losów Schalke i oglądanie ligi niemieckiej jest moim nałogiem, pasją, lwią częścią życia. I skoro pojawiła się szansa by być na co dzień blisko Bundesligi, nie mogłem jej odrzucić - uzasadnia.

Przez ostatnie cztery lata Marcin Borzęcki był związany z serwisem internetowym TVP Sport, a wcześniej z Weszlo.com i Schalke04.pl. Od ub.r. jest stałym gościem w programie „BundesTalk” Kanału Sportowego.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Szymon Ratajczak (na zdjęciu poniżej z lewej) będzie w Viaplay komentował mecze, prowadził studiu i pracował jako reporter. - Od pierwszej rozmowy, kilka miesięcy temu, wiedziałem, że chcę dołączyć do Viaplay. Wszystko, co najlepsze, jest przede mną. Podchodzę do tego z wielkim entuzjazmem. Wiem, jak wymagający jest polski widz, wiem, co mamy do zrobienia i cieszę się tym wyzwaniem - podkreśla.

Ratajczak przez ostatnie pięć lat był związany z Canal+. Wcześniej pracował m.in. w Polska Press, „Przeglądzie Sportowym”, Radiu Meteor i Eurosporcie.

Radosław Gilewicz (na zdjęciu poniżej z prawej) w Viaplay będzie współkomentatorem i ekspertem przy meczach ligi niemieckiej i europejskich pucharów. Ma również pomagać przy przeprowadzaniu wywiadów  z osobami z zagranicznego futbolu.

Ostatnio, od połowy 2018 do początku br., Radosław Gilewicz był asystentem trenera naszej reprezentacji piłkarskiej Jerzego Brzęczka. Jako zawodnik grał m.in. w niemieckich klubach VfB Stuttgart i Karlsruher S.C. Natomiast jako ekspert i współkomentator współpracował już z Eurosportem i Orange Sport.

Paweł Wilkowicz na czele polskiej redakcji Viaplay

Od połowy lipca szefem polskiej redakcji sportowej Viaplay jest Paweł Wilkowicz, poprzednio redaktor naczelny Sport.pl.

W minionym tygodniu poinformowano, że do redakcji Viaplay dołączają dziennikarze piłkarscy Rafał Wolski, Piotr Domagała, Michał Zachodny oraz Tomasz Urban.

Wcześniej zapowiedziano, że platforma będzie mieć w Polsce lokalne studio, a jej zespół na początku będzie składał się z ok. 40-60 osób.- Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu, niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji, z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim - stwierdził w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, chief sports officer w NENT Group.

Viaplay z ligą niemiecką, angielską i Formułą 1

W listopadzie ub.r. właściciel Viaplay nabył prawa do transmisji niemieckiej ligi piłkarskiej Bundesliga przez cztery lata, do końca sezonu 2024/25. Pod koniec kwietnia umowę przedłużono o kolejne cztery lata, do sezonu 2028/29.

Wiosną br. NENT Group kupiła prawa do transmisji w Polsce i paru innych krajach piłkarskiej Ligi Europy i Ligi Konferencji przez trzy sezony: 2021/22, 2022/23 i 2023/24. Na Viaplay będzie też można oglądać mecze eliminacji w strefie afrykańskiej do piłkarskich mistrzostw świata 2022 oraz trzy ligi piłkarskie kobiet.

Na początku maja Viaplay zapowiedziała, że w latach 2023-25 będzie transmitować, m.in. w Polsce, Formułę 1. Natomiast na początku lipca pozyskała prawa do transmisji od połowy 2022 do połowy 2028 roku angielskiej ligi piłkarskiej.

Ponadto Viaplay będzie transmitować m.in. eliminacje w strefie Afryki do piłkarskiego mundialu w 2022 roku, turniej Copa America w 2024 roku (plus mecze towarzyskie reprezentacji Brazylii i Argentyny), mundial w piłce nożnej kobiet w 2023 roku, rozgrywki golfowe US Open, spotkania piłki ręcznej Bundesligi, mecze koszykówki FIBA EuroLeague Women, a także turnieje snookera, pool bilarda oraz dartów PDC.

Od połowy lipca szefem polskiej redakcji sportowej Viaplay jest Paweł Wilkowicz, poprzednio redaktor naczelny Sport.pl.

Platforma ma mieć w Polsce lokalne studio, tworzy także zespół, który na początku będzie składał się z ok. 40-60 osób.- Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu, niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji, z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim - zapowiedział w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, chief sports officer w NENT Group.

Na Viaplay także filmy, seriale i „Fort Boyard”

W ofercie Viaplay będzie ponad 70 produkcji oryginalnych, m.in. seriale „Kochaj mnie”, „Max Anger”, „Wisting”, „Pod osłoną mroku”, „Honor” i „Box 21”. Platforma będzie też oferować treści od amerykańskich producentów i nadawców NBCUniversal, Sony, MGM oraz CBS, m.in. seriale „New Amsterdam”, „Chicago”, „The Good Doctor”, „S.W.A.T.”, „Hawaii Five-0” i „Opowieść podręcznej”, a także serie filmów „Spider-Man”, „Faceci w czerni”, „Mission: Impossible”, „Bourne”, „Bridget Jones” i „Indiana Jones”.

Oferta dla dzieci będzie obejmować m.in. seriale „Psi Patrol”, „Świnka Peppa” oraz „SpongeBob Kanciastoporty”.

Platforma zapowiedziała też pierwszą produkcję niesportową w Polsce: jesienią br. pokaże nową edycję programu rozrywkowego „Fort Boyard”.

Wszystkie filmy oraz seriale na platformie Viaplay, a także większość treści oryginalnych, będzie dostępna z napisami w języku polskim lub polskim lektorem, natomiast programy dla dzieci będą oferowały polski dubbing.

- Viaplay zaoferuje polskim widzom coś unikalnego – połączenie najlepszych wydarzeń sportowych dostępnych na żywo, najwyższej klasy treści Viaplay Originals, międzynarodowych filmów oraz seriali, a także programów dla dzieci, jest propozycją, której nie ma obecnie na rynku, a to dopiero początek. Będziemy nieustannie inwestować w produkcję treści, dlatego szczególnie czekamy na możliwość współpracy zarówno z nowymi polskimi twórcami, jaki i tymi o już ugruntowanej pozycji, by przygotować lokalne treści Viaplay Originals - zapowiada Anders Jensen, prezes i CEO w NENT Group.

Viaplay od 3 sierpnia za 34 zł miesięcznie

Viaplay będzie dostępna w Polsce od 3 sierpnia, cena za korzystanie z platformy będzie wynosić 34 zł miesięcznie. Zaznaczono, że w związku z premierą w Polsce pojawi się promocja cenowa (szczegółów nie podano).

Z Viaplay będzie można korzystać na komputerach PC i Mac, smartfonach i tabletach z Androidem i iOS, telewizora Smart TV (Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips, TCL), konsolach do gier (PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One) oraz poprzez Chromecast i Apple TV.

Właściciel Viaplay porozumiał się już co do włączenia platformy do ofert sieci kablowych Vectra i UPC Polska.

Ekspansja zagraniczna Viaplay

Platforma Viaplay obecnie jest dostępna w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, na Islandii, Litwie, Łotwie i w Estonii. W krajach bałtyckich została uruchomiona wiosną br.

Pod koniec br. ma pojawić się w USA, w pierwszym kwartale 2022 roku - w Holandii, a do 2023 roku jeszcze na czterech innych rynkach.

- Biorąc pod uwagę ofertę treści, którą będziemy teraz mieć na naszych rynkach zagranicznych (czyli poza Skandynawią - przyp.) jestem przekonany, że przynajmniej osiągniemy nasz cel - 4,5 mln subskrybentów za granicą przed końcem 2025 roku - stwierdził Anders Jensen w maju br.

Dołącz do dyskusji: Mateusz Borek w Viaplay. Pozostaje w TVP

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anna
Pogratulować 😂 świetna reklama, mam nadzieję, że stacja utożsamia się z wizerunkiem Pana B.
odpowiedź
User
Iron
Czy jest jeszcze miejsce w mediach gdzie nie ma M. Borka? Jest/był chyba wszędzie - zaraz z lodówki wyskoczy. ;-)
odpowiedź
User
Ola
Porażka i wstyd...😔
odpowiedź