W 2009 roku spadła sprzedaż tygodników opinii
Największe tygodniki opinii zamknęły 2009 r. spadkiem sprzedaży. Liderem była "Polityka", najwięcej - 22 proc. - stracił "Przekrój" a wzrosła sprzedaż tylko "Gościa Niedzielnego" - raport Wirtualnemedia.pl.
Sprzedaż ogółem "Polityki" w 2009 r. wyniosła 144 581 egz., czyli o 5 proc. mniej niż w 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie 136 346 egz. (wzrost o 5 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 110 211 egz. (spadek o 9 proc.). Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost"), który miał sprzedaż mniejszą o 12 procent niż w 2008 roku. Największy spadek sprzedaży zanotował jednak piąty “Przekrój” - aż 22 procent.
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polityka | 209 403 | 144 581 | 230 093 | 152 348 |
Gość Niedzielny | 194 713 | 136 346 | 184 139 | 130 500 |
Newsweek Polska | 185 072 | 110 211 | 209 472 | 121 136 |
Wprost | 187 180 | 98 528 | 213 642 | 112 865 |
Przekrój | 96 264 | 46 632 | 131 573 | 59 095 |
Przewodnik Katolicki | 32 446 | 28 281 | 33 018 | 28 571 |
Przegląd | 68 293 | 22 393 | 71 833 | 24 138 |
Tygodnik Powszechny | 39 766 | 19 009 | 48 922 | 20 425 |
Dołącz do dyskusji: W 2009 roku spadła sprzedaż tygodników opinii