SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W II kw. rynek urządzeń wearables w górę o 26,1 proc., ale Apple mocno w dół

O ponad 26 proc. w II kwartale br. wzrosła globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.

W II kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 22,5 miliona urządzeń z kategorii wearables. To o 26,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (17,8 mln).

W różnych kierunkach podążają dwa główne segmenty rynku. W przypadku podstawowych urządzeń, nie obsługujących zewnętrznych aplikacji, zaobserwowano wzrost o 48,8 proc. r/r, podczas gdy sprzedaż urządzeń smart, oferujących wsparcie dla aplikacji podmiotów zewnętrznych, zmalała o 27,2 proc.

Do takiego stanu rzeczy najbardziej przyczyniła się firma Apple, która jako jedyna z czołówki największych dostawców zanotowała spadek. IDC szacuje, że sprzedaż zegarków Apple Watch zmalała w ujęciu rocznym o 56,7 proc., z 3,6 miliona do 1,6 miliona sztuk.

Liderem całego rynku była firma Fitbit, która sprzedała 5,7 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 28,7 proc. r/r) i zdobyła 25,4 proc. udziału w rynku, wyprzedzając Xiaomi (3,1 mln sprzedanych urządzeń, +2,5 proc. r/r, 14 proc. udz. w ryn.). Trzecie było Apple (7 proc. udz. w ryn.), a Top 5 uzupełniły firmy Garmin (6,9 proc.) i Lifesense (4,6 proc.).

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W II KW. 2016 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

II KW. 2016 SPRZEDAŻ

II KW. 2016  UDZIAŁ W RYNKU

II KW. 2015 SPRZEDAŻ

II KW. 2015  UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Fitbit

5.7

25.4%

4.4

24.9%

28.7%

2. Xiaomi

3.1

14.0%

3.1

17.2%

2.5%

3. Apple

1.6

7.0%

3.6

20.3%

-56.7%

4. Garmin

1.6

6.9%

0.8

4.2%

106.7%

5. Lifesense

1.0

4.6%

0.0

0.0%

N/A

Pozostałe

9.5

42.1%

5.9

33.3%

59.3%

SUMA

22.5

100.0%

17.8

100.0%

26.1%

 

Dołącz do dyskusji: W II kw. rynek urządzeń wearables w górę o 26,1 proc., ale Apple mocno w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl