SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wakacje w telewizji

W czasie wakacji statystyczny Polak oglądał telewizję średnio trzy godziny i 16 minut dziennie

W sierpniu czas oglądania telewizji był wyższy średnio o 8 minut dziennie (lipiec - 193 minuty, sierpień - 199 minut) - wynika z danych AGB Polska.

Lato upłynęło na oglądaniu meczów. Hitem wakacyjnym, który zgromadził największą liczbę widzów - 9 mln 562 tysiące, był mecz Mistrzostw Europy Portugalia - Grecja (TVP 1, 4 lipca 2004 rok). Drugie miejsce zajął mecz Grecja - Czechy rozgrywany również w ramach Mistrzostw Europy z oglądalnością 7 mln 766 tysiące (TVP 2, 1 lipca). Dopiero na trzecim miejscu znalazła się ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich, którą oglądało 6 mln 831 tysięcy widzów. Na czwartym miejscu znalazł się znowu mecz, tym razem Ligi Mistrzów Real Madryt - Wisła Kraków (TVN, 11 sierpnia) z oglądalnością 5 mln 793 tysiące widzów.

 lipiec - sierpień 2003lipiec - sierpień 2004
 SHR %SHR %SHR %SHR %
ChannelTotal IndividualsA 16-49Total IndividualsA 16-49
TVP125,04%22,43%25,26%22,77%
TVP220,90%19,74%20,09%18,51%
Polsat15,40%17,05%15,21%17,37%
TVN12,87%14,02%13,29%14,64%
TV43,98%4,74%2,74%3,24%
PULS0,15%0,12%0,61%0,56%
Tele50,37%0,41%0,54%0,57%
RTL7/TVN72,13%2,42%2,15%2,38%
TVP 3 tot.5,82%4,77%5,72%4,81%

 month 08/2003month 08/2004
 SHR %SHR %SHR %SHR %
ChannelTotal IndividualsA 16-49Total IndividualsA 16-49
TVP125,03%22,42%25,40%23,07%
TVP221,58%20,45%20,32%18,95%
Polsat15,56%17,30%15,10%17,31%
TVN12,46%13,60%12,92%14,08%
TV43,98%4,79%2,58%2,99%
PULS0,17%0,13%0,63%0,58%
Tele50,38%0,42%0,53%0,56%
TVN72,12%2,36%2,16%2,36%
TVP 3 tot.5,56%4,65%5,96%5,06%

Wpływy z reklamy i billboardów sponsorskich głównych stacji telewizyjnych (TVP1, TVP 2, Polsat, TVN, TVP 3, TV 4, TVN7) wyniosły 707 mln 194 tysiące złotych. W czasie wakacji najwięcej zarobiła według cen cennikowych stacja TVP 1 - prawie 222 mln złotych, Polsat zarobił 171 mln złotych, TVN - 142 mln, a TVP 2 - 108 mln.
W sumie w czasie wakacji w telewizji reklamowało się 287 firm w ponad 113 tysiącach spotów i billboardów sponsorskich, co dało łącznie około 807 godzin emisji reklam i billboardów sponsorskich. Największym reklamodawcą była firma Procter & Gamble, która wydała 49 mln złotych, na drugim miejscu znalazł się PTK Centertel z wydatkami 27 mln zł, a na trzecim Danone - 26 mln złotych.

Dołącz do dyskusji: Wakacje w telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl