Wakacje w telewizji
W czasie wakacji statystyczny Polak oglądał telewizję średnio trzy godziny i 16 minut dziennie
W sierpniu czas oglądania telewizji był wyższy średnio o 8 minut dziennie (lipiec - 193 minuty, sierpień - 199 minut) - wynika z danych AGB Polska.
Lato upłynęło na oglądaniu meczów. Hitem wakacyjnym, który zgromadził największą liczbę widzów - 9 mln 562 tysiące, był mecz Mistrzostw Europy Portugalia - Grecja (TVP 1, 4 lipca 2004 rok). Drugie miejsce zajął mecz Grecja - Czechy rozgrywany również w ramach Mistrzostw Europy z oglądalnością 7 mln 766 tysiące (TVP 2, 1 lipca). Dopiero na trzecim miejscu znalazła się ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich, którą oglądało 6 mln 831 tysięcy widzów. Na czwartym miejscu znalazł się znowu mecz, tym razem Ligi Mistrzów Real Madryt - Wisła Kraków (TVN, 11 sierpnia) z oglądalnością 5 mln 793 tysiące widzów.
lipiec - sierpień 2003 | lipiec - sierpień 2004 | |||
SHR % | SHR % | SHR % | SHR % | |
Channel | Total Individuals | A 16-49 | Total Individuals | A 16-49 |
TVP1 | 25,04% | 22,43% | 25,26% | 22,77% |
TVP2 | 20,90% | 19,74% | 20,09% | 18,51% |
Polsat | 15,40% | 17,05% | 15,21% | 17,37% |
TVN | 12,87% | 14,02% | 13,29% | 14,64% |
TV4 | 3,98% | 4,74% | 2,74% | 3,24% |
PULS | 0,15% | 0,12% | 0,61% | 0,56% |
Tele5 | 0,37% | 0,41% | 0,54% | 0,57% |
RTL7/TVN7 | 2,13% | 2,42% | 2,15% | 2,38% |
TVP 3 tot. | 5,82% | 4,77% | 5,72% | 4,81% |
month 08/2003 | month 08/2004 | |||
SHR % | SHR % | SHR % | SHR % | |
Channel | Total Individuals | A 16-49 | Total Individuals | A 16-49 |
TVP1 | 25,03% | 22,42% | 25,40% | 23,07% |
TVP2 | 21,58% | 20,45% | 20,32% | 18,95% |
Polsat | 15,56% | 17,30% | 15,10% | 17,31% |
TVN | 12,46% | 13,60% | 12,92% | 14,08% |
TV4 | 3,98% | 4,79% | 2,58% | 2,99% |
PULS | 0,17% | 0,13% | 0,63% | 0,58% |
Tele5 | 0,38% | 0,42% | 0,53% | 0,56% |
TVN7 | 2,12% | 2,36% | 2,16% | 2,36% |
TVP 3 tot. | 5,56% | 4,65% | 5,96% | 5,06% |
Wpływy z reklamy i billboardów sponsorskich głównych stacji telewizyjnych (TVP1, TVP 2, Polsat, TVN, TVP 3, TV 4, TVN7) wyniosły 707 mln 194 tysiące złotych. W czasie wakacji najwięcej zarobiła według cen cennikowych stacja TVP 1 - prawie 222 mln złotych, Polsat zarobił 171 mln złotych, TVN - 142 mln, a TVP 2 - 108 mln.
W sumie w czasie wakacji w telewizji reklamowało się 287 firm w ponad 113 tysiącach spotów i billboardów sponsorskich, co dało łącznie około 807 godzin emisji reklam i billboardów sponsorskich. Największym reklamodawcą była firma Procter & Gamble, która wydała 49 mln złotych, na drugim miejscu znalazł się PTK Centertel z wydatkami 27 mln zł, a na trzecim Danone - 26 mln złotych.
Dołącz do dyskusji: Wakacje w telewizji