Warexpo: przychody sprzedażowe zmalały o 35 proc., wynik netto o 1,4 mln zł
W ub.r. przychody warszawskiej firmy reklamy zewnętrznej Warexpo skurczyły się o 53 proc. do 3,88 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 610,7 tys. zł zysku do 830,5 tys. zł straty. Wpływy sprzedażowe zmalały o 35,3 proc. do 4,6 mln zł.
Przychody sprzedażowe Warexpo w ub.r. poszły w dół o 35,3 proc. - z 7,11 do 4,6 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów - z 1,14 mln zł do -1,01 mln zł.
Firma jest właścicielem jest właścicielem sieci słupów reklamowych w Warszawie (w sumie prawie 1 tys. powierzchni), nośników citylight (z funkcjonalnościami smart city), pośredniczy w wynajmie ponad 3 tys. ekranów digital signage w stołecznych tramwajach i autobusach oraz oferuje nośniki outdoorowe w innych krajach. Jedynym udziałowcem spółki jest miasto Warszawa.
W sprawozdaniu złożonym w KRS firma podała, że w związku z wybuchem epidemii w pierwszej połowie ub.r. jej przychody sprzedażowe zmalały rok do roku o 42,6 proc., a w drugim półroczu spadek wyniósł 35,3 proc.
Według danych IGRZ i Publicis Groupe w ub.r. łączne wydatki na reklamę zewnętrzną (klasyczne OOH, city transport i DOOH) zmalały o 38,8 proc. do 351,6 mln zł.
Koszty 35 proc. w dół
Wydatki operacyjne Warexpo zmniejszyły się w ub.r. z 7,44 do 4,82 mln zł, czyli o 35,2 proc. Nakłady na usługi obce poszły w dół z 1,91 do 1,5 mln zł, a na podatki i opłaty - z 2,34 mln zł do 159,8 tys. zł.
Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 2,09 do 2,1 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 394,8 do 403 tys. zł. W ub.r. przeciętne zatrudnienie w firmie wynosiło 18,5 etatów, o jeden więcej niż w 2019 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Nakłady na amortyzację wzrosły z 327,8 do 414,4 tys. zł, natomiast te na zużycie materiałów i energii zmalały z 219,6 do 138,6 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 153,5 do 106,7 tys. zł.
Po wybuchu epidemii firma uzyskała 101,5 tys. zł z umorzeń przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS.
Wynik netto spadł o 1,44 mln zł
Przy dużo większym spadku przychodów niż kosztów wyniki rentowności Warexpo spadły poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 808,6 tys. zł zysku do 945,6 tys. zł straty, wynik operacyjny - z 751,4 tys. zł zysku do 806 tys. zł straty, a wynik netto - z 610,7 tys. zł zysku do 830,5 tys. zł straty.
Firma spodziewa się, że w br. jej wyniki finansowe najmocniej pogorszą się w pierwszym kwartale. - Wynika to przede wszystkim z ograniczenia wydatków na reklamę zewnętrzną ze względu na utrzymującą się w dalszym ciągu trudną sytuację pandemiczną czy zamknięcie budżetów marketingowych z końcem roku (historycznie większe wydatki na reklamę zewnętrzną klienci Spółki uruchamiali w okolicach marca czy kwietnia). Plan przychodów oparty jest zatem na założeniu, że sytuacja będzie stopniowo poprawiała się wraz z postępami w powszechnym szczepieniu przeciw wirusowi COVID-19 oraz znoszeniu obostrzeń w funkcjonowaniu poszczególnych gałęzi gospodarki - opisano w sprawozdaniu.
Warexpo prognozuje, że w całym br. zanotuje wzrost przychodów sprzedażowych o 893,3 tys. zł, czyli 19,4 proc.
Według danych IGRZ i Publicis Groupe w pierwszym kwartale wartość polskiego rynku outdoorowego zmalała rok do roku o 35,7 proc. do 64,5 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Warexpo: przychody sprzedażowe zmalały o 35 proc., wynik netto o 1,4 mln zł