Grupa Weszło obcięła koszty o 20 proc. i wyszła na plus
Cztery spółki tworzące Grupę Weszło łącznie zanotowały w ub.r. spadek przychodów o 12,3 proc. do 3,6 mln zł, natomiast dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 20,1 proc. ich wynik netto poszedł w górę z 49,9 tys. zł straty do 167,3 tys. zł zysku.
Grupa Weszło obejmuje przede wszystkim serwis Weszlo.com, działające od lutego 2018 roku radio internetowe Weszło FM oraz uruchomiona w połowie 2018 roku witryna eWeszło dotycząca e-sportu. Firma nie oferuje żadnych płatnych treści, zarabia wyłącznie na reklamach i innych usługach marketingowych.
Według sprawozdań złożonych w KRS cztery spółki składające się na Grupę Weszło w ub.r. zanotowały łącznie 3,6 mln zł, co wobec 4,1 mln zł w 2019 roku oznacza spadek o 12,3 proc. Wiosną ub.r. po wybuchu epidemii na mniej więcej dwa miesiące odwołano prawie wszystkie rozgrywki sportowe, a po przełożeniu Euro 2020 i letnich igrzysk olimpijskich na br. swoje kampanie związane z tymi imprezami przełożyło wielu bukmacherów, producentów odzieży sportowej i innych sponsorów.
Równocześnie koszty operacyjne Grupy Weszło zmalały o 20,1 proc., z 3,98 do 3,18 mln zł. W marcu ub.r. założyciel i szef Grupy Weszło Krzysztof Stanowski zapowiedział, że żaden z jej projektów nie zostanie zamknięty, natomiast czeka ją restrukturyzacja. - Mamy 59 osób na liście płac, pewnie zejdziemy do 55 i odpowiedzialnie ograniczymy koszty. Niczego nie zamykamy - stwierdził.
Dużo wyższy spadek kosztów niż przychodów przyniósł poprawę rentowności Grupy Weszło. Łączny wynik netto jej czterech spółek poszedł w górę z 49,9 tys. zł straty do 167,3 tys. zł zysku. Większościowym udziałowcem wszystkich jest Krzysztof Stanowski.
Spośród tych firma tylko ta najmniejsza, Weszlo Group, otrzymała wsparcie państwowe po wybuchu epidemii - 5 tys. zł dotacji z budżetu Warszawy.
Weszlocom ze 120 tys. zł zysku
Największym podmiotem w ramach Grupy Weszło jest natomiast spółka Weszlocom. W ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych z 3,33 do 2,91 mln zł (o 12,5 proc.), a jej koszty operacyjne zmalały z 2,29 do 1,49 mln zł, czyli o 22,2 proc.
Nakłady na usług obce poszły w dół z 2,29 do 1,49 mln zł, natomiast koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 904,5 do 947,6 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wyniki rentowności mocno się poprawiły. Zysk sprzedażowy wzrósł z 45,3 do 355,7 tys. zł, wynik brutto - ze 122,9 tys. zł straty do 151,3 tys. zł zysku, a wynik netto - ze 126,9 tys. zł straty do 120,2 tys. zł zysku.
W przypadku spółki WeszloTV wpływy zmalały z 484,6 do 464,4 tys. zł, a koszty operacyjne wzrosły z 335,8 do 375,3 tys. zł.
W konsekwencji zysk netto zmalał ze 134,5 do 74,9 tys. zł.
Spółka WeszloFM zanotowała spadek przychodów z 288,8 do 221,4 tys. zł oraz kosztów operacyjnych z 354,2 do 247,1 tys. zł. Jej strata netto zmalała z 61,2 do 27,3 tys. zł.
Natomiast spółka Weszlo Group Stanowski nie miała żadnych przychodów, a jej koszty operacyjne i strata netto zmalały z 3,7 do 0,5 tys. zł.
Kanał Sportowy od ponad roku
Od marca ub.r. Krzysztof Stanowski wspólnie z Tomaszem Smokowski, Michałem Polem i Mateuszem Borkiem tworzy youtube’owy Kanał Sportowy. Każdy z nich ma w nim 25 proc. udziałów (Stanowski poprzez spółkę WeszłoTV).
Pod koniec grudnia Krzysztof Stanowski poinformował, że w ub.r. Kanał Sportowy osiągnął 2,5 mln zł wpływów sprzedażowych i wysoki zysk, na br. planowano 7-8 mln zł przychodów. W KRS na razie nie opublikowano raportu finansowego firmy za ub.r.
Dołącz do dyskusji: Grupa Weszło obcięła koszty o 20 proc. i wyszła na plus
Co za człowiek. Jakiemuś pajacowi dał 700PLN a pracownikom żałuje i to w pandemii.