Widzowie w wieku 16-29 najchętniej oglądają Polsat i TVN. Tracą TVP1 i TVP2, TVN24 poza top 20
Liderem oglądalności wśród widzów w wieku 16-29 pozostaje Polsat, zyskujący dalej widzów. Aż trzy czwarte w rankingu czołowych 20 stacji to kanały nadawane naziemnie, a pierwsza stacja newsowa znalazła się dopiero pod koniec zestawienia - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grupie wiekowej od 16 do 29 lat w okresie od 1 września 2014 roku do 24 lutego 2015 roku zajął Polsat. Udział tego kanału względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł o 3,42 proc. i wyniósł 16,03 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Drugą lokatę zajął TVN, którego udział zwiększył się o 0,70 proc. do 14,46 proc.
O wiele słabsze wyniki zanotowały główne kanały Telewizji Polskiej. Na podium znalazła się TVP2, która rok wcześniej była czwarta. Stacja ta zanotowała jednak spadek o 7,30 proc. udziału do zaledwie 7,75 proc. Natomiast na czwartą lokatę z trzeciej w analizowanym okresie spadła TVP1, której udział wyniósł 7,68 proc. Zmalał on o 9,86 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TV Puls. Jego udział spadł o 5,49 proc. do 3,79 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,66 proc. udziału; wzrost o 18,06 proc.), TVN7 (3,40 proc. udziału; do góry o 6,58 proc.), Puls 2 (2,08 proc. udziału; + 20,23 proc.), Polsat 2 (2,04 proc. udziału; + 7,94 proc.) oraz TTV (1,75 proc. udziału; + 25 proc.).
Wszystkie kanały z czołowej dziesiątki to stacje ogólnotematyczne. Jedenaste miejsce zajęła najwyżej notowana w rankingu stacja tematyczna - Eska TV, która jest kanałem muzycznym (miała 1,67 proc. udziału, spadek o 4,02 proc.). Co ciekawe, dopiero ostatnie miejsce w top 20 zajęła pierwsza stacja informacyjna, czyli TVP Info. Tym samym w rankingu nie znalazł się popularny wśród szerokiej widowni kanał TVN24.
Warto dodać, że 15 stacji w top 20 to kanały nadające w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Oznacza to, że w zestawieniu znalazło się tylko pięć stacji kanałów kablowo-satelitarnych.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 16-29 | |
Nielsen Audience Measurement | 01.09.2013 - 24.02.2014 | 01.09.2014 - 24.02.2015 |
Stacja | SHR % | SHR % |
Polsat | 15,50 | 16,03 |
TVN | 14,36 | 14,46 |
TVP2 | 8,36 | 7,75 |
TVP1 | 8,52 | 7,68 |
TV Puls | 4,01 | 3,79 |
TV4 | 3,10 | 3,66 |
TVN7 | 3,19 | 3,40 |
Puls 2 | 1,73 | 2,08 |
Polsat 2 | 1,89 | 2,04 |
TTV - Twoja Telewizja | 1,40 | 1,75 |
Eska TV | 1,74 | 1,67 |
TV6 | 1,12 | 1,48 |
Polo TV | 1,42 | 1,46 |
TVP Seriale | 1,29 | 1,43 |
ATM Rozrywka | 0,64 | 1,31 |
Comedy Central | 0,97 | 0,94 |
TVP Rozrywka | 0,64 | 0,84 |
Discovery | 0,69 | 0,83 |
TVN Turbo | 0,68 | 0,81 |
TVP Info | 0,46 | 0,77 |
Dołącz do dyskusji: Widzowie w wieku 16-29 najchętniej oglądają Polsat i TVN. Tracą TVP1 i TVP2, TVN24 poza top 20