SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Więcej reklam banków w radiu, na outdoorze i kinach. ING i Mastercard z największymi budżetami

Firmy z sektora bankowego w styczniu wydały na reklamę blisko 13 proc. więcej niż rok temu. Zwiększyły obecność reklamową w radiu, kinach i na outdoorze, a ograniczyły ją w telewizji i prasie. Liderem wydatków był ING Bank Śląski.

W styczniu br. firmy z branży bankowej wydały na reklamę  w mediach pozainternetowych 51,4 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto). Było to 12,7 proc. więcej niż w styczniu ub.r.

Najwięcej przeznaczyły na reklamę w telewizji - bo 25,3 mln zł. Było to jednak blisko 20 proc. mniej niż rok temu. Banki ograniczyły też wydatki na reklamę w dziennikach - o 64,6 proc. (do niespełna miliona złotych) i magazynach - o 3,6 proc. (do 4,1 mln zł).

Część z tych budżetów bankowcy przesunęli do radia, kin i na nośniki reklamy zewnętrznej. Wydatki banków w radiu w styczniu br. były 123,9 proc. wyższe rok do roku i wyniosły 10,2 mln zł. Branża reklamy zewnętrznej zarobiła na ich reklamach 7,5 mln zł (256,7 proc. więcej niż przed rokiem), a kina - 3,3 mln zł (771,3 proc. więcej).

Cennikowe wydatki reklamowe branży bankowej (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2014

I 2015

zmiana proc.

Telewizja

31 499 074 zł

25 269 469 zł

-19,8

Radio

4 539 338 zł

10 162 166 zł

123,9

Gazety

2 801 642 zł

991 573 zł

-64,6

Magazyny

4 245 458 zł

4 093 061 zł

-3,6

Outdoor

2 103 080 zł

7 502 504 zł

256,7

Kina

383 252 zł

3 339 463 zł

771,3

Indoor

3 900 zł

10 700 zł

174,4

razem

45 575 744 zł

51 368 936 zł

12,7


Najwięcej spośród monitorowanych przez Kantar Media firm z branży bankowej wydał w styczniu br. na reklamy ING Bank Śląski. Promowana m.in. przez Marka Kondrata firma zostawiła w mediach 9,3 mln zł, o 13,5 proc. więcej niż rok temu. W styczniu br. ING Bank Śląski promował reklamami z Agatą Kuleszą konto oszczędnościowe (zobacz szczegóły)

Na pozycji reklamowego wicelidera wśród banków uplasowała się, pozycjonowana w monitoringu w tej kategorii firma Mastercard Europe z wydatkami przekraczającymi 8,6 mln zł (wzrost rok do roku o 1713,3 proc.). Mastercard w grudniu ub.r. rozpoczął kampanię promującą płatności mobilne Master Pass.

Trzecie miejsce na tym podium zajął mBank, który przeznaczył na reklamy nieco ponad 5 mln zł, ponad 90 proc. więcej w skali roku. W ostatniej kampanii promował nową opcję w ramach programu rabatowego mOkazje - 5 proc. zwrot za zakupy na stacjach Statoil (więcej o tym).

Największy wzrost wydatków spośród czołówki bankowych reklamodawców zanotował w omawianym okresie Bank BPH. Zwiększył on nakłady na promocję w mediach ponad dwudziestokrotnie - ze 175,7 tys. zł do 3,6 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe branży bankowej

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2014

I 2015

zmiana proc.

ING BANK ŚLĄSKI

8 198 520 zł

9 301 547 zł

13,5

MASTERCARD EUROPE

475 741 zł

8 626 781 zł

1713,3

MBANK

2 636 724 zł

5 016 637 zł

90,3

EURO BANK

2 520 311 zł

4 438 541 zł

76,1

BANK BPH

175 734 zł

3 630 871 zł

1966,1

Dołącz do dyskusji: Więcej reklam banków w radiu, na outdoorze i kinach. ING i Mastercard z największymi budżetami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl