Większość rodziców martwi się o to, jak dzieci spędzają czas przed ekranem komputera i telefonu
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez BBC Children’s and Education (CBBC), rodzice w Wielkiej Brytanii są zaniepokojeni tym, jak ich dzieci spędzają czas przed ekranami komputerów.
Spośród ankietowanych rodziców 79 proc. stwierdziło, że ich dzieci częściej korzystają z komputerów, tabletów i telefonów od początku pandemii niż wcześniej, a 67 proc. uznało, że martwi się tym, co oglądają ich dzieci. Ankieta wykazała również, że rodzice dostrzegają pozytywny wpływ internetu, a 65 proc. zgadza się, że treści oglądane przez dzieci mogą sprzyjać rozwojowi ich kreatywności i poziomu komunikacji z rówieśnikami.
Obawy rodziców związane z korzystaniem z sieci wynikają z łatwej dostępności do filmów i gier pełnych scen przemocy. Niepokoi to 35 proc. ankietowanych, podobnie jak uzależnienie od niektórych treści (26 proc.) oraz używanie wulgarnego języka dostępnego w treściach online (21 proc.).
Edukacja i rozrywka
W świetle tych lęków 70 proc. rodziców stwierdziło, że ważne jest, aby treści, do których dzieci mają dostęp, pochodziły z zaufanego źródła. Tymczasem 93 proc. rodziców jest zainteresowanych programami edukacyjnymi dla swoich dzieci. 51 proc. rodziców uważa edukację za najważniejszy element korzystania z internetu, a 30 proc. stawia na rozrywkę.
Ponad połowa (55 proc.) ankietowanych rodziców przyznała, że nie odczuwa poczucia winy, gdy daje dziecku telefon, chociaż 83 proc. stwierdziło, że ważne jest ograniczenie czasu spędzanego przez dziecko przed ekranem telefonu, tabletu, czy komputera.
Zadania BBC
Patricia Hidalgo, dyrektor BBC Children's and Education (CBBC), powiedziała: „Debata na temat dzieci i dostępu do internetu jest często trudna dla rodziców. Telewizja BBC, jako główny brytyjski nadawca publiczny, zdobyła niezachwiane zaufanie brytyjskich rodzin i ma teraz wyjątkową okazję, aby zająć się tym problemem”.
„Jeśli chodzi o ekrany, liczy się to, co jest na nich, i z dumą podkreślamy nasze wsparcie dla wszystkich rodzin w Wielkiej Brytanii, dostarczając odważne, wielogatunkowe i dostosowane do wieku treści, które wzbogacają możliwości dzieci w zakresie kontaktu z rówieśnikami, wyrażania swoich pomysłów i rozwijania podstawowych umiejętności komunikacyjnych, zapewniając im jednocześnie rozrywkę”.
W ankiecie przeprowadzonej przez agencję badań Survation na zlecenie BBC Children’s and Education wzięło udział ponad 2000 rodziców z całej Wielkiej Brytanii.
Reklama społeczna
BBC Creative we współpracy ze studiem animacji Blink Ink, stworzyło reklamę telewizyjną „The Square Eyes”, w reżyserii Sama Gainsborougha. 60-sekundowa animacja poklatkowa ma na celu uspokojenie rodziców, że ekrany używane w sposób odpowiedzialny mogą być „niezwykle potężnym narzędziem” dla rozwoju ich dzieci.
Dołącz do dyskusji: Większość rodziców martwi się o to, jak dzieci spędzają czas przed ekranem komputera i telefonu