Facebook ma zapłacić ogromną karę. Za lekceważenie urzędowego nakazu
Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynku (CMA) nałożył na Facebooka grzywnę w wysokości 50,5 mln funtów (to równowartość 69,6 mln dolarów). Chodzi o złamanie nakazu nałożonego podczas dochodzenia w sprawie zakupu platformy Giphy przez firmę Marka Zuckerberga.
Jak informuje CMA, Facebook celowo nie zastosował się do wydanego przez brytyjski urząd nałożonego na spółkę nakazu, a kara była ostrzeżeniem, że żadna firma nie stoi ponad prawem. CMA wyjaśnia, że amerykański gigant mediów społecznościowych nie dostarczył pełnych informacji na temat spełniania wymogów, aby nadal konkurować z Giphy i nie integrować swoich operacji z tą firmą.
- Ostrzegaliśmy Facebooka, że odmowa udostępnienia nam ważnych informacji stanowi naruszenie nakazu, ale nawet po przegranej apelacji w dwóch oddzielnych sądach Facebook nadal lekceważył swoje zobowiązania prawne - powiedział Joel Bamford, starszy dyrektor ds. fuzji w CMA.
Facebook zdecydowanie nie zgadza się z decyzją brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynku. Nazywa ją "niesprawiedliwą". "Przeanalizujemy decyzję CMA i rozważymy nasze opcje" - czytamy w oświadczeniu Facebooka.
Firma Marka Zuckerberga coraz częściej znajduje się pod ostrzałem regulatorów i prawodawców w związku z jej praktykami biznesowymi. W tym tygodniu Facebook zgodził się zapłacić 14,25 mln dolarów kary za dyskryminowanie Amerykanów starających się o pracę w tej firmie.
Problemy Facebooka
Niedawno doszło do największej w historii awarii platform Facebooka. Były niedostępne na całym świecie przez ok. sześć godzin. Menedżerowie z branży internetowej ocenili dla portalu Wirtualnemedia.pl, że to przestroga dla firm i celebrytów, że nie warto komunikacji opierać tylko na tych platformach.
W środę poinformowano, że już w przyszłym tygodniu Facebook ma zmienić nazwę swojej firmy. Taką informację podał serwis Theverge. Nowa nazwa ma odzwierciedlać koncentrację Facebooka na budowaniu metaverse - komputerowo generowanego środowiska służącego do komunikacji, związanego z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością.
W drugim kwartale br. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 56 proc. do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów. Koncern zaznaczył, że w drugim półroczu tempo wzrostu jego wyników może znacząco spaść.
Z należących do koncernu platform Facebook, Instagram i WhatsApp w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu skorzystało 3,51 mld użytkowników, wobec 3,14 mld rok wcześniej. Liczba internautów korzystających z samego Facebooka zwiększyła się z 2,7 do 2,89 mld. Koncern nie podaje dokładnych danych o liczbie użytkowników Instagrama i WhatsAppa.
Dołącz do dyskusji: Facebook ma zapłacić ogromną karę. Za lekceważenie urzędowego nakazu