Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium sierpnia. Kolejny znakomity wynik Wirtualnemedia.pl
Liderem sierpniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów jest portal Wirtualna Polska z wynikiem 4,7 tys. powołań. Portal wyprzedził Onet i Rzeczpospolitą. Kolejny miesiąc w czołówce najczęściej cytowanych mediów w Polsce są Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) ranking główny najczęściej cytowanych mediów w kraju otwiera Wirtualna Polska. Miejsce drugie zajął Onet, na który inni dziennikarze powoływali się ponad 4,2 tys. razy. Podium zestawienia zamyka dziennik "Rzeczpospolita" na poziomie 3,5 tys. cytowań i ze wzrostem o jedno oczko w porównaniu do lipca 2021 roku.
Wirtualnemedia.pl w czołówce najbardziej opiniotwórczych redakcji
W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów za sierpień, niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca, znajdują się między innymi cztery portale internetowe: WP, Onet, Interia, Wirtualnemedia.pl. Nasz serwis jest w czołówce drugi miesiąc z rzędu.
W prasie nadal obecnych jest pięć tytułów: "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza", "Dziennik Gazeta Prawna", "Super Express" i "Fakt". Telewizję reprezentują TVN24, Polsat News oraz TVP Info, a grupę stacji radiowych trzy rozgłośnie: RMF FM, Program Pierwszy Polskiego Radia i Polskie Radio 24.
W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych Wirtualnemedia.pl zajmują miejsce czwarte z liczbą 985 cytowań. Wyprzedzamy WP, Onet i Interię. Największy wzrost notuje Businessinsider, który awansował o trzy oczka i znalazł się w rankingu na miejscu dziewiątym.
Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
W rankingu tytułów prasowych za sierpień 2021 pierwsze miejsce utrzymuje "Rzeczpospolita" z ponad 25 proc. wzrostem liczby materiałów (3,5 tys.) w stosunku do poprzedniego miesiąca. Dziennikarze gazety dotarli do zarzutów ukrywania majątku przez prezesa Najwyższej Izby Kontroli i byłego polityka PiS, Mariana Banasia. Drugie miejsce w kategorii zajęła "Gazeta Wyborcza" z liczbą blisko 1,8 tys. cytowań. Pozycję trzecią ze zmianą w górę o jedną pozycję zajmuje Dziennik Gazeta Prawna (1,7 tys.).
W kategorii tygodników i dwutygodników na miejsce pierwsze kategorii awansowało aż o trzynaście pozycji i z wynikiem 247 powołań pismo "Wspólnota", które licznie cytowano w związku publikacją cyklicznego rankingu najbogatszych samorządów w Polsce. Za nim tygodnik "Newsweek" ze wzrostem o jedno oczko i liczbą niewiele niższą – wynoszącą dokładnie 246 cytowań w innych mediach. Na redakcję najczęściej powoływano się za sprawą przeprowadzonego wywiadu z szefem NIK Marianem Banasiem, w którym między innymi rozmawiano o stawianych mu wówczas zarzutach.
Podium zamyka natomiast dwutygodnik "Viva!" z wynikiem 240 wzmianek i wzrostem o jedną pozycję, na który odwoływano się głównie w zakresie przeprowadzonej rozmowy z Jolantą Kwaśniewską.
Pierwsze miejsce rankingu wśród miesięczników i dwumiesięczników zajmuje magazyn "Forbes" ze wzrostem o dwa oczka i cytowany w sierpniu łącznie 221 razy.
Najczęściej cytowane stacje radiowe i telewizyjne
Podium kategorii telewizyjnej zajęły kolejno TVN24 (3,2 tys. cytowań), Polsat News (2,2 tys.) oraz TVP Info (1,8 tys.). O jedno oczko zmieniła się pozycja stacji TVP1 (399) i Polsat (290), które tym samym zajęły kolejno szóste i ósme miejsce w rankingu. Skok o dwie pozycje w górę zanotował Polsat Sport (174) i zajął miejsce dziewiąte. Zestawienie zamyka natomiast stacja TV Trwam (145), która awansowała o dwa miejsca.
Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się w sierpniu 2,8 tys. razy. Miejsce drugie w rankingu ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do poprzedniego miesiąca zajmuje Program Pierwszy Polskiego Radia, który cytowano w innych mediach prawie 1,1 tys. razy. Podium zamyka Polskie Radio 24 z liczbą 944 wzmianek.
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za sierpień niezmiennie zajmują redakcje "Rzeczpospolitej", "Dziennika Gazety Prawnej" i "Pulsu Biznesu" z liczbą kolejno 3,5 tys., 1,7 tys. i 387. Czwarte miejsce zajmuje magazyn "Forbes", a ranking zamyka "Parkiet".
Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money, Businessinsider, Bankier, WNP oraz Forsal.
Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
Miejsce pierwsze w kategorii mediów regionalnych w sierpniu 2021 ze wzrostem aż o piętnaście miejsc zajął "Kurier Lubelski", na który inne redakcje w kraju powoływały się 228 razy. Głównie cytowania dotyczą wywiadu redakcji z ministrem edukacji i nauki Przemysławem Czarnkiem, w którym polityk między innymi dodał, że jest przeciwnikiem obowiązku szczepień dla nauczycieli i uczniów. Wzrost o trzy oczka odnotowała również stacja Radia Kraków z liczbą 137 wzmianek, plasując się tym samym na miejscu drugim.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 42 799 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 lipca 2021 roku.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium sierpnia. Kolejny znakomity wynik Wirtualnemedia.pl