Wirtualna reklama w Canal+
Podczas sobotniej transmisji z meczu Legia Warszawa - Wisła Kraków Canal+ wyemitował na żywo pierwszą wirtualną reklamę w historii polskich relacji sportowych.
Reklamę przed pierwszym gwizdkiem sędziego oraz bezpośrednio po zakończeniu meczu zobaczyli widzowie Canal+ Sport. Polega ona na prezentacji w trakcie transmisji treści niewidocznych bezpośrednio na boisku, adresowanych specjalnie do widzów stacji.
Pierwszym reklamowanym w ten sposób w produktem była Pepsi. Jej logo umieszczone zostało wirtualnie na murawie stadionu Legii, po obu stronach środkowego koła boiska. Reklama widoczna była jedynie dla widzów Canal+.
Wirtualną prezentację marki w programie realizowanym na żywo umożliwia zaawansowana technologia systemu CyberSport. Od marca 2006 jest on wykorzystywany przez C+ do przygotowywania graficznej oprawy wydarzeń sportowych. Wizualizacje CyberSport, umieszczone na boisku lub wokół niego, służą przede wszystkim prezentowaniu dodatkowych treści redakcyjnych. Dzięki nim widzowie w trakcie transmisji uzyskują wiele nowych, istotnych informacji. Przy rzutach wolnych dowiadują się, jaki dystans dzieli piłkę od bramki oraz czy sędzia w odpowiedniej odległości ustawił mur piłkarzy drużyny broniącej. Technologia pozwala też na precyzyjne pomiary linii „spalonego” i uatrakcyjnienie wiele elementów graficznych podczas transmisji.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna reklama w Canal+