Wpływy 2012 Agency wzrosły o 19 proc., zysk netto do 298 tys. zł
W ub.r. agencja reklamowa 2012 Agency osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 18,6 proc. do 12,77 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ze 128,7 do 298,4 tys. zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Przychody 2012 Agency zwiększyły się z 10,77 mln zł w 2018 roku do 12,77 mln zł w ub.r.
W ub.r. firma tak jak wcześniej pracowała m.in. dla marki piwa Żywiec (w jego obecnej kampanii wykorzystano piosenkę „The Final Countdown”), ketchupu Kotlin (w nowych reklamach „zmienia jedzenie na lepsze”), grupy CCC (także dla jej marek Gino Rossi i esize.me) oraz sklepów Castorama.
Na początku ub.r. 2012 Agency i powiązana z nią Feeders.agency wygrały przetarg na obsługę marek Durex i Żubrówka. Natomiast napoju energetycznego Black (jego zeszłoroczna kampania była prowadzona pod hasłem „Empower yourself”).
- Dużym sukcesem spółki w 2019r było utrzymanie budżetu reklamowego spółki Grupy Żywiec i Castoramy oraz spółki CCC, dzięki któremu spółka zachowała stabilność na rynku oraz możliwość inwestowania w dalszy rozwój firmy. Pozostałe znaczące realizacje w 2019 roku to przeprowadzenie akcji reklamowych dla m. in. Reckitt Benckiser, CEDC International oraz pozyskanie budżetu nowego klienta Coca-Cola - wyliczono w sprawozdaniu z działalności agencji.
Koszty 18 proc. w dół, wzrósł zysk
Koszty operacyjne 2012 Agency wzrosły o 17,9 proc. - z 10,57 do 12,46 mln zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów zwiększyły się z 6,12 do 6,64 mln zł.
Z kolei wydatki na usługi obce poszły w górę z 2,86 do 4,18 mln zł, na wynagrodzenia - zmalały z 1,18 do 1,08 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 135,6 do 116,1 tys. zł. W firmie było zatrudnionych średnio 11 osób na etacie.
Koszty zużycia materiałów i energii wzrosły ze 120,7 do 151,9 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - ze 113,5 do 259 tys. zł. Agencja zwiększyła pozostałe wpływy operacyjne z 7,9 do 91,1 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne ograniczyła z 17,2 tys. zł do 290 zł.
- W roku 2019, z uwagi na utrzymujący się duży wzrost konkurencyjności na rynku reklamy, konieczne było podjęcie aktywnego uczestniczenia w przetargach, co przełożyło się na wzrost kosztów do ubiegłego 2018 roku o ok. 18 - skomentowano w sprawozdaniu 2012 Agency.
W efekcie poprawiła się rentowność firmy. Zysk sprzedażowy poszedł w górę ze 197,7 do 312,3 tys. zł, zysk operacyjny - ze 188,3 do 403,1 tys. zł, zysk brutto - ze 171,7 do 391,2 tys. zł, a zysk netto - ze 128,7 do 298,4 tys. zł.
Wspólnicy 2012 Agency zdecydowali, że jej cały zysk netto przeznaczono na kapitał zapasowy. Właścicielami firmy są jej menedżerowie: założyciele Maciej Marasek i Przemysław Bogdanowicz mają po 45,45 proc. udziałów, a dyrektor kreatywny Marcin Pucyk - 9,1 proc.
Dołącz do dyskusji: Wpływy 2012 Agency wzrosły o 19 proc., zysk netto do 298 tys. zł