Wpływy reklamowe Jedynki i Trójki wzrosły bardziej niż RMF FM i Radia Zet (top10)
W ciągu trzech pierwszych kwartałów br. radio zarobiło na reklamach 12,2 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem roku ub. Większość rozgłośni miało w tym okresie dynamikę przychodów wyższą procentowo niż RMF FM czy Radio Zet.
W ciągu trzech pierwszych kwartałów br. radio zarobiło na reklamach 12,2 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem roku ub. Większość rozgłośni miało w tym okresie dynamikę przychodów wyższą procentowo niż RMF FM czy Radio Zet.
Wydatki na reklamę radiową w okresie od stycznia do września br. wyniosły 5,28 mld zł (wg danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów). To 12,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017 roku.
Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje RMF FM z wpływami ze sprzedaży w wysokości 1,55 mld zł – wyższymi rok do roku o 13,1 proc. Identyczną dynamikę wpływów z reklam odnotowało w tym okresie Radio Zet, wicelider rankingu. Stacja zarobiła na emisji reklam 898,2 mln zł. Trzecie miejsce na podium zachowała radiowa Trójka, która w skali roku zwiększyła wpływy z reklam o 16 proc., z 289,3 mln zł do 335,7 mln zł.
Warto zawrócić uwagę, że większość rozgłośni z zestawienia 10 największych pod względem wpływów z reklam (poza Tok FM i Vox FM) miało w omawianym okresie dynamikę przychodów procentowo wyższą niż liderzy rankingu, czyli RMF FM i Radio Zet.
- Pierwsze trzy kwartały tego roku na rynku reklamy radiowej nie rozczarowały, w bieżącym roku rynek dynamicznie rośnie. Wynika to z tego, że gospodarka jest w bardzo dobrej kondycji - mamy naprawdę wysokie tempo rozwoju - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Karol Skorupski, szef Agencji Reklamy Polskiego Radia.
Zwraca też uwagę, że w tym okresie sektor handlowy - lider rynku reklamowego w radiu - odnotował wzrost udziału w strukturze wydatków radiowych aż o 3,5 pkt proc. - Kluczowymi dla radia sektorami reklamowymi pozostają: handel, farmacja i motoryzacja. Te trzy sektory stanowią blisko 63 proc. wszystkich wydatków reklamowych rate card na radio. Podczas gdy cały rynek reklamy radiowej wzrósł w tym czasie o 12,2 proc., cennikowe przychody Polskiego Radia wzrosły o 16,4 proc., więc dla nas to bardzo udany okres- dodaje nasz rozmówca.
Najbardziej, bo o 27,2 proc. wzrosły przychody reklamowe Eski Łódź - z 46,5 mln zł do 59,1 mln zł. Niewiele mniejszy wzrost zanotowała Eska Warszawa - o 26,9 proc., do 74,3 mln zł.
O 18,1 proc. więcej zarobiła radiowa Jedynka – 188,2 mln zł, a RMF Classic miało sprzedaż reklam wyższą o 16,1 proc. (wzrosła do 68,5 mln zł).
13,6 proc. więcej wydali reklamodawcy w Esce Poznań zwiększając wydatki w tej stacji w skali roku do 62,3 mln zł.
Vox FM zarobiło 11 proc. więcej rok do roku (117,2 mln zł), a Tok FM zwiększyło przychody o zaledwie 1,2 proc. (do 128,9 mln zł).
Od 5 listopada zaczął obowiązywać nowy cennik reklam w radiowej Trójce – w związku z dużym popytem na zakup czasu reklamowego w tej stacji, spoty w niej zdrożeją średnio o 9,5 proc.
W pozostałych rozgłośniach Polskiego Radia ceny reklam pozostają bez zmian. Jak dotąd nie korygowano cennika Radia Zet. W stacjach Grupy RMF obowiązuje cennik jesienny wprowadzony we wrześniu – stawki za spoty wzrosły średnio w porównaniu do poprzednich od 4,3 do 4,7 proc.
Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe Jedynki i Trójki wzrosły bardziej niż RMF FM i Radia Zet (top10)
w takim razie gdzie tu jest słuchacz? Reklama i nic więcej... Proponuję zamiast tych wszystkich stacji Jedynek Trójek, Zetek zrobić Radio Reklama 1, Radio Reklama Zet itd - puszczać 24h/dobę same reklamy podpasek szamponów i środków na przeczyszczenie.