WPP podwaja wydatki na Snapchata do 200 milionów dolarów
Holding reklamowy WPP do 200 milionów dolarów zwiększy do końca tego roku wydatki w serwisie Snapchat - zapowiedział szef firmy Martin Sorrell.
W wywiadzie dla stacji CNBS Sorrell powiedział, że budżety reklamowe na Snapchata będą rosły, choć w dużo mniejszym stopniu niż na przykład na Facebooka i na Google. - 200 milionów dolarów to bardzo niska kwota w porównaniu z 6 miliardami wydawanymi na Google oraz 2 miliardami, które idą na Facebooka. Myślę, że Snap jest bardziej konkurencyjny jako „trzecia siła” - powiedział Martin Sorrell.
Klienci sieci WPP w ubiegłym roku wydali na platformie Evana Spiegla 90 milionów dolarów - aż o 60 milionów więcej niż zakładali.
Zwiększenie obecności reklamowej na Snpachacie ogłosił niedawno koncern Time Warner. Medialny gigant zapowiedział, że zainwestuje 100 milionów dolarów w reklamy i programy przygotowane specjalnie na tę platformę.
Według informacji Business Insidera, ofertę kupna Snapchata za 30 mld dolarów złożył w 2016 koncern Google. Oferta został jednak odrzucona, a właściciel platformy - Snap Inc. mimo wejścia na giełdę odnotowuje stratę netto na poziomie 2 mld dolarów.
Snapchat zadebiutował w tym roku na liście 100 najcenniejszych globalnych marek – z wyceną na poziomie 12 mld dolarów zajął 93. miejsce.
Dołącz do dyskusji: WPP podwaja wydatki na Snapchata do 200 milionów dolarów