Wprost liderem, Newsweek ostro w dół
Większość tygodników społeczno-politycznych zanotowała w lipcuspadek sprzedaży - na przeciwnym biegunie Wprost i Polityka. Jakwygląda sprzedaż "Gazety Polskiej" i "Nie"? Unikatowe tabelki tylkou nas.
"Wprost" (AWR Wprost) odnotował w lipcu 2007 r. najwyższąsprzedaż spośród wszystkich tygodników społeczno-politycznych -wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasyopracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem "Wprost" wyniosła 176 724 egz. i była o18,1 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku 2006. Na drugiemiejsce spadła "Polityka" (Polityka Spółdzielnia Pracy) - sprzedażwzrosła o 7 proc. - 171 819 egzemplarzy.
- "Wprost" co niedzielę na swojej stronie internetowej publikujedużo sensacyjnych informacji, które szybko podchwytują mediaelektroniczne i w ten sposób podbijają poniedziałkową sprzedaż tegotygodnika. "Polityka" przyjęła strategię środka. Sięgają po niączytelnicy szukający w gazetach raczej poważniejszej analizyotaczających ich rzeczywistości niż gorących newsów - mówi dla "GW"Daniel Lenarczyk, dyrektor zarządzający domu mediowegoZenithOptimedia.
Pierwszą trójkę zamyka "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska),którego sprzedaż spadła o 9,8 proc. do poziomu 133 313 egzemplarzy.Czwarty "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej) - wstosunku do czerwca 2006 - zanotował wzrost sprzedaż o 2,9 proc.(122 017 egz.).
lipiec | ||||
ZKDP | 2007 | 2006 | ||
Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | |
Wprost | 251921 | 176724 | 250909 | 149251 |
Polityka | 239056 | 171819 | 254060 | 159494 |
Newsweek | 229303 | 133313 | 254099 | 146097 |
Gość Niedzielny | 176935 | 122017 | 174378 | 118982 |
Przekrój | 118750 | 64054 | 145707 | 64646 |
PrzewodnikKatolicki | 35688 | 28722 | 36229 | 30600 |
Przegląd | 75910 | 28401 | 79400 | 29711 |
TygodnikPowszechny | 40090 | 17887 | 42025 | 19731 |
2007 | ||||
ZKDP | lipiec | Czeriec | ||
Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | |
Wprost | 251921 | 176724 | 259886 | 156156 |
Polityka | 239056 | 171819 | 244937 | 152544 |
Newsweek | 229303 | 133313 | 231622 | 145790 |
Gość Niedzielny | 176935 | 122017 | 182349 | 124128 |
Przekrój | 118750 | 64054 | 135333 | 67029 |
PrzewodnikKatolicki | 35688 | 28722 | 35920 | 28772 |
Przegląd | 75910 | 28401 | 77010 | 27555 |
TygodnikPowszechny | 40090 | 17887 | 38163 | 18274 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej izagranicznej liderem jest "Angora" (wzrost sprzedaży), wyprzedzając"Forum".
lipiec | ||||
ZKDP | 2007 | 2006 | ||
Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | |
Angora | 442064 | 293621 | 427083 | 292143 |
Forum | 33997 | 18761 | 35742 | 19408 |
2007 | ||||
ZKDP | lipiec | czerwiec | ||
Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | |
Angora | 442064 | 293621 | 438989 | 285444 |
Forum | 33997 | 18761 | 33436 | 17528 |
Średnia sprzedaż tygodnika 'Nie' wyniosła 89 879 egz., więcejniż "Gazety Polskiej" (Niezależne Wydawnictwo Polskie).
lipiec | ||||
ZKDP | 2007 | 2006 | ||
Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | |
Nie | 193664 | 89879 | 213506 | 99511 |
Gazeta Polska | 69946 | 25893 | - | - |
2007 | ||||
ZKDP | lipiec | czerwiec | ||
Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | |
Nie | 193664 | 89879 | 202999 | 87459 |
Gazeta Polska | 69946 | 25893 | 67951 | 25805 |
Dołącz do dyskusji: Wprost liderem, Newsweek ostro w dół