SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wprost liderem, Newsweek ostro w dół

Większość tygodników społeczno-politycznych zanotowała w lipcuspadek sprzedaży - na przeciwnym biegunie Wprost i Polityka. Jakwygląda sprzedaż "Gazety Polskiej" i "Nie"? Unikatowe tabelki tylkou nas.

"Wprost" (AWR Wprost) odnotował w lipcu 2007 r. najwyższąsprzedaż spośród wszystkich tygodników społeczno-politycznych -wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasyopracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem "Wprost" wyniosła 176 724 egz. i była o18,1 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku 2006. Na drugiemiejsce spadła "Polityka" (Polityka Spółdzielnia Pracy) - sprzedażwzrosła o 7 proc. - 171 819 egzemplarzy.

- "Wprost" co niedzielę na swojej stronie internetowej publikujedużo sensacyjnych informacji, które szybko podchwytują mediaelektroniczne i w ten sposób podbijają poniedziałkową sprzedaż tegotygodnika. "Polityka" przyjęła strategię środka. Sięgają po niączytelnicy szukający w gazetach raczej poważniejszej analizyotaczających ich rzeczywistości niż gorących newsów - mówi dla "GW"Daniel Lenarczyk, dyrektor zarządzający domu mediowegoZenithOptimedia.

Pierwszą trójkę zamyka "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska),którego sprzedaż spadła o 9,8 proc. do poziomu 133 313 egzemplarzy.Czwarty "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej) - wstosunku do czerwca 2006 - zanotował wzrost sprzedaż o 2,9 proc.(122 017 egz.).

lipiec

ZKDP20072006

Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Wprost251921176724250909149251
Polityka239056171819254060159494
Newsweek229303133313254099146097
Gość Niedzielny176935122017174378118982
Przekrój1187506405414570764646
PrzewodnikKatolicki35688287223622930600
Przegląd75910284017940029711
TygodnikPowszechny40090178874202519731


2007

ZKDPlipiecCzeriec

Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Wprost251921176724259886156156
Polityka239056171819244937152544
Newsweek229303133313231622145790
Gość Niedzielny176935122017182349124128
Przekrój1187506405413533367029
PrzewodnikKatolicki35688287223592028772
Przegląd75910284017701027555
TygodnikPowszechny40090178873816318274

Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej izagranicznej liderem jest "Angora" (wzrost sprzedaży), wyprzedzając"Forum".

lipiec

ZKDP20072006

Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Angora442064293621427083292143
Forum33997187613574219408

2007

ZKDPlipiecczerwiec

Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Angora442064293621438989285444
Forum33997187613343617528

Średnia sprzedaż tygodnika 'Nie' wyniosła 89 879 egz., więcejniż "Gazety Polskiej" (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

lipiec

ZKDP20072006

Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Nie1936648987921350699511
Gazeta Polska6994625893--

2007

ZKDPlipiecczerwiec

Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Nie1936648987920299987459
Gazeta Polska69946258936795125805

Dołącz do dyskusji: Wprost liderem, Newsweek ostro w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl