Wrigley wybrała DDB Worldwide
Firma Wm. Wrigley Jr. Co. ogłosiła, że wybrała DDB Worldwide najedną z dwu swoich globalnych agencji kreatywnych. DDB Worldwidedołączy do BBDO Worldwide, a obie agencje zapewnią markom firmy nacałym świecie wsparcie kreatywne w zakresie reklamy.
Decyzję tę podjęto po szeroko zakrojonej czteromiesięcznejocenie agencji, którą firma Wrigley przeprowadziła w celuokreślenia optymalnej struktury swoich zasobów agencyjnych.
Wrigley konsoliduje listę agencji, z którymi współpracuje,zamieniając wiele agencji na całym świecie na dwie, które będąskutecznie stymulowały wzrost w niezwykle konkurencyjnej globalnejbranży słodyczy. Agencja BBDO została wyłączona z procesu oceny,ponieważ od lat posiada podpisaną z firmą Wrigley umowę na zakupmediów i powierzchni reklamowych.
"Nowa struktura pozwoli firmie Wrigley osiągnąć lepsząwydajność, wykorzystać synergię, szybciej i sprytniej wprowadzać narynek wysoce kreatywne, zintegrowane kampanie skierowane dokonsumentów" - mówi dyrektor ds. marketingu w firmie Wrigley,Martin Schlatter. - "Wybraliśmy dwóch partnerów najlepszych wswojej klasie, BBDO i DDB, którzy pomogą nam zintensyfikowaćwysiłki marketingowe na całym świecie dzięki kreacji, którazwiększy popularność naszych marek wśród konsumentów i pomoże namosiągnąć ambitne cele rozwojowe".
Schlatter dodaje, że w wyniku globalnej reorganizacji obowiązkówagencyjnych BBDO zajmie się teraz markami, Extra, Orbit iWinterfresh w większości krajów. Agencja przejmie także w StanachZjednoczonych dodatkowe obowiązki kreatywne związane z "5" - nową,przełomową bezcukrową gumą do żucia w listkach, która na rynkupojawi się latem tego roku, oraz z marką Altoids. Agencja rozszerzytakże działalność na trzy kluczowe dla firmy Wrigley rynki krajowe,w tym na Chiny, gdzie opracuje reklamę dla marki Doublemint, któraw tym kraju zajmuje pozycję rynkowego lidera.
Agencja DDB Worldwide, która wcześniej obsługiwała marki Wrigleywyłącznie w Australii i Nowej Zelandii, teraz zajmie się globalniemarkami Airwaves, Boomer, Hubba Bubba, Juicy Fruit, Solano i Sugusw większości krajów oraz franczyzą Life Savers w StanachZjednoczonych.
Dołącz do dyskusji: Wrigley wybrała DDB Worldwide