Wszystkie pisma luksusowe ze spadkami sprzedaży w 2015 roku. „Be Active” i „Women’s Health” tuż za podium
W zeszłym roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie pisma odnotowały spadki sprzedaży, a najbardziej stracił „Shape”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 200 341 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do 2014 roku pismo to zanotowało spadek o 2,71 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja należała do shoppingowego miesięcznika „Avanti” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku poszła w dół o 2,60 proc. i wyniosła 95 064 egz.
Podium uzupełnia „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), którego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 77 758 egz., po stracie o 14,96 proc.
Na czwartym miejscu znalazł się miesięcznik „Be Active. Dietetyka & Fitness” (Edipresse Polska), który trafił na rynek w czerwcu ub.r. Średnia sprzedaż ogółem jego sześciu wydań, które ukazały się w 2015 roku, wyniosła 76 381 egz. Magazyn ten kierowany jest do kobiet w wieku 18-35 lat, zainteresowanych aktywnym stylem życia i zdrowiem, a kieruje nim Ewa Chodakowska (więcej na ten temat).
Oczko niżej uplasował się magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca ub.r. jest miesięcznikiem, a wcześniej był dwumiesięcznikiem. Średnia sprzedaż ogółem jego dziewięciu wydań ukazujących się w cyklu miesięcznym wyniosła 75 950 egz.
Z kolei najwięcej - 26,13 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego średni wynik wyniósł 20 532 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca 14 na 17 - ostatnie.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 289 965 | 202 085 | 200 341 | 295 608 | 207 326 | 205 927 |
Avanti | 167 891 | 95 678 | 95 064 | 175 353 | 97 962 | 97 602 |
Cosmopolitan | 160 000 | 78 597 | 77 758 | 160 000 | 91 432 | 91 432 |
Be Active. Dietetyka & Fitness | 129 277 | 76 381 | 76 381 | - | - | - |
Women’s Health | 145 816 | 75 950 | 75 950 | - | - | - |
Joy | 157 417 | 79 040 | 75 735 | 159 583 | 89 163 | 87 481 |
Zwierciadło | 142 485 | 74 377 | 73 469 | 139 763 | 79 437 | 79 435 |
Pani | 135 805 | 72 214 | 72 018 | 140 215 | 78 689 | 78 509 |
Grazia | 132 125 | 71 846 | 71 618 | - | - | - |
Glamour | 116 078 | 66 645 | 66 545 | 139 508 | 75 139 | 74 161 |
Uroda Życia | 151 074 | 72 340 | 66 258 | 230 535 | 74 338 | 74 338 |
Wysokie Obcasy Extra | 133 333 | 75 302 | 65 872 | 140 413 | 83 332 | 77 381 |
Hot Moda | 119 000 | 51 493 | 51 489 | 128 500 | 58 692 | 58 683 |
Elle | 101 460 | 52 622 | 50 511 | 106 485 | 61 438 | 59 427 |
In Style - Edycja Polska | 96 956 | 47 291 | 47 193 | 107 614 | 57 389 | 51 931 |
Harpers Bazaar | 57 650 | 25 789 | 25 764 | 63 151 | 29 703 | 29 613 |
Shape | 43 733 | 21 532 | 20 532 | 48 250 | 27 884 | 27 794 |
W grudniu 2015 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 12,92 proc. do 242 059 egz.
Z czwartego na drugie miejsce awansował magazyn „Avanti”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 88 968 egz., po wzroście o 20,44 proc. - największym w zestawieniu. Na podium znalazł się jeszcze „Cosmopolitan” (78 986 egz., do góry o 6,81 proc.).
Największą stratę w tym ujęciu - wynoszącą 41,03 proc. - odnotował magazyn „Uroda Życia” (Edipresse Polska), który wydawany jest od listopada 2014 roku. Jego wynik sprzedażowy w grudniu ub.r. wyniósł 44 877 egz., a tytuł ten spadł z miejsca drugiego na 12.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 289 951 | 243 427 | 242 059 | 289 940 | 215 596 | 214 370 |
Avanti | 165 000 | 89 329 | 88 968 | 165 000 | 74 169 | 73 872 |
Cosmopolitan | 160 000 | 78 986 | 78 986 | 160 000 | 73 947 | 73 947 |
Zwierciadło | 140 000 | 65 280 | 64 110 | 135 000 | 64 407 | 64 407 |
Be Active. Dietetyka & Fitness | 125 000 | 58 516 | 58 516 | - | - | - |
Pani | 134 992 | 57 877 | 57 677 | 139 979 | 64 366 | 64 216 |
Grazia | 119 981 | 54 192 | 53 992 | - | - | - |
Joy | 155 000 | 53 738 | 53 091 | 155 000 | 57 587 | 57 587 |
Women’s Health | 135 000 | 50 561 | 50 561 | - | - | - |
Elle | 105 000 | 51 131 | 48 911 | 100 000 | 54 139 | 52 139 |
Wysokie Obcasy Extra | 130 000 | 56 505 | 47 706 | 130 000 | 68 051 | 63 301 |
Uroda Życia | 118 000 | 62 198 | 44 877 | 230 125 | 76 106 | 76 106 |
Hot Moda | 110 000 | 41 831 | 41 831 | 120 000 | 47 619 | 47 619 |
Shape | 44 500 | 24 015 | 24 015 | 65 000 | 29 746 | 29 746 |
Harpers Bazaar | 50 000 | 18 005 | 18 005 | 58 500 | 21 221 | 21 221 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma luksusowe ze spadkami sprzedaży w 2015 roku. „Be Active” i „Women’s Health” tuż za podium