TVP1 liderem, awans TVP2 - tracą stacje newsowe. „Fakty” i „Alarm!” hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „Fakty”, „Alarm!” oraz „Sprawa dla reportera”. Liderem oglądalności wśród stacji była TVP1, a TVP2 wyprzedziła TVN24 i TVP Info - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 13 do 19 lipca - najwięcej widzów zgromadziły poniedziałkowe „Fakty” TVN. Dziennik na głównej antenie oglądało średnio 2,34 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 22,57 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 1,97 mln widzów (emisja 13 lipca; 5. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 7 pozycji uplasowały się „Teleexpress” Jedynki z 1,87 mln oglądających (czwartek) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,54 mln oglądających (emisja 16 lipca; 12. lokata).
Na drugim miejscu w ogólnym rankingu uplasował się „Alarm!”. Audycja w czwartkowy wieczór w TVP1 miała średnio 2,08 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 17,67 proc.
Podium uzupełnia „Sprawa dla reportera”, która tego samego dnia w TVP1 miała 2,02 mln widzów (17,08 proc. udziału).
Oczko niżej znalazł się serial „La Bandida”, który 13 lipca w TVP1 miał 1,99 mln widzów (15,33 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był dziennik „Fakty”, który miał 831 tys. osób, co dało TVN 24,43 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął magazyn „Uwaga! Koronawirus” (732 tys. widzów; 20,44 proc. udziału), a podium uzupełnia film „Anioły i demony” (621 tys.; 14,58 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,15 pkt. proc. do 9,26 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 7,81 proc. (wzrost o 0,42 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,08 proc. (do góry o 0,19 pkt. proc.).
TVP2 wyprzedziła TVN24 i TVP Info
Z szóstej na czwartą lokatę awansowała TVP2, której udział zwiększył się o 0,36 pkt. proc. do 6,38 proc. Piąty był kanał TVP Info, którego udział zmalał o 0,39 pkt. proc. do 5,71 proc.
Z czwartej na szóstą lokatę spadło TVN24 (stacja miała 5,57 proc. udziału; - 0,86 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 29,71 proc. do 30,53 proc.
Wśród czołowych stacji informacyjnych 10. miejsce zajął Polsat News (2,20 proc.; - 0,25 pkt. proc.).
Polsat wyprzedził TVN w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat, który wyprzedził TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,56 pkt. proc. do 8,95 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 8,91 proc. (do góry o 0,03 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,08 pkt. proc. do 5,09 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 0,27 pkt. proc. do 4,93 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,07 proc.; do góry o 0,58 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, awans TVP2 - tracą stacje newsowe. „Fakty” i „Alarm!” hitami