Rekordowy tydzień TVP Info i Polsat News. „M jak miłość”, „Fakty” i „Uwaga! Koronawirus” hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Fakty” i „Uwaga! Koronawirus”. Wśród stacji liderem oglądalności była TVP1. Tuż za „wielką czwórką” uplasowały TVP Info i TVN24, w czołówce był również Polsat News - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 16 do 22 marca - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”, który zobaczyło 4,71 mln osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 20 marca na antenie tej stacji obejrzało 3,72 mln widzów (24,31 proc. udziału).
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, który zgromadził 3,01 mln widzów (emisja 22 marca; 5. lokata). Do zestawienia top 20 na 10 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 2,82 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Teleexpress” TVP1 z 2,80 mln oglądających (piątek; 11. pozycja).
Podium uzupełnia program TVN „Uwaga! Koronawirus”. Odcinek z 22 marca zobaczyło 3,43 mln widzów.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,65 mln osób, co dało TVP2 29,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (1,55 mln widzów; 26,47 proc. udziału), a podium uzupełnia „Uwaga! Koronawirus” (1,34 mln; 22,91 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Liderem TVP1
Udział w rynku liderującej TVP1 w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,38 pkt. proc. do 8,80 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,55 proc. (spadek o 0,07 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN, który wyprzedził TVP2. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,81 proc. (do góry o 0,31 pkt. proc.).
Na czwartą lokatę spadła TVP2 (stacja miała 7,53 proc. udziału; - 0,14 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 32,97 proc. do 32,69 proc. - jednego z najniższych poziomów w historii.
Rekordowy tydzień stacji newsowych
Rekordowe wyniki oglądalności zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVP Info (7,36 proc.; do góry o 0,26 pkt. proc.; pozycja 5. w rankingu z minimalną stratą do czwartej TVP2) i Polsat News (2,85 proc.; + 0,05 pkt. proc.; 10. miejsce). Nadal wysoki udział miał TVN24 (5,88 proc.; - 0,38 pkt. proc.; 6. miejsce). W zeszłym tygodniu kanały newsowe nadal obszernie relacjonowały epidemię koronawirusa.
Grupa komercyjna dla TVN
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN, który wyprzedził Polsat. Udział stacji zwiększył się o 0,57 pkt. proc. do 9,99 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,67 proc. (do góry o 0,04 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,01 pkt. proc. do 6,74 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,50 pkt. proc. do 5,18 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,50 proc.; bez zmian).
Dołącz do dyskusji: Rekordowy tydzień TVP Info i Polsat News. „M jak miłość”, „Fakty” i „Uwaga! Koronawirus” hitami