TVP1 nowym liderem, TVP2 i TVN w dół. „M jak miłość”, TCS i „Fakty” hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, finałowy konkurs 71. Turnieju Czterech Skoczni oraz „Fakty”. Na pozycję lidera oglądalności wśród stacji awansowała TVP1, która wyprzedziła TVP2 i TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 2 do 8 stycznia - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 3,62 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 28,95 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajął finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni 2022/2023. Transmisję zawodów w Bischofshofen w TVN obejrzało 3,38 mln widzów (SHR% na poziomie 28,86 proc.). Konkurs dodatkowo nadawany był w Eurosporcie 1 (1,49 mln widzów; łącznie na obu antenach 4,87 mln).
„Fakty” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 8 stycznia na antenie stacji obejrzało 2,95 mln widzów (23,78 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,13 mln widzów (emisja 3 stycznia; 7. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 8 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 2,02 mln oglądających (niedzielne wydanie), a 10. były „Wydarzenia” Polsatu (1,91 mln; niedziela).
Czwarty był program „Sanatorium miłości”, który w Jedynce 8 stycznia oglądało 2,84 mln widzów (23,23 proc. udziału).
Czołową piątkę uzupełnia nadany w TVP1 historyczny serial „Dom pod dwoma orłami”. Drugi odcinek nowego cyklu śledziło średnio 2,65 mln widzów, co przełożyło się na 22,68 proc. udziału.
TVP1 wyprzedziła TVP2 i TVN
Udział liderującej Jedynki wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu wyniósł 8,27 proc. Wynik stacji zwiększył się o 0,26 pkt. proc. TVP1 na miejsce pierwsze awansowała z trzeciej lokaty.
Na drugie miejsce spadła TVP2, która miała 8,51 proc. udziału (spadek o 1,02 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Polsat, który spadł z drugiej lokaty. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,27 proc. (w dół o 0,63 pkt. proc.). Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 8,15 proc. (- 0,03 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 34,88 proc. do 33,46 proc.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 0,04 pkt. proc. do 5,19 proc. Szóste było TVP Info (stacja miała 4,69 proc. udziału; + 0,52 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 10. miejsce zajął Polsat News (1,87 proc.; w dół 0,06 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem, TVP2 i TVN w dół. „M jak miłość”, TCS i „Fakty” hitami
Proponuję mierzyć oglądalność bloków reklamowych są często dłuższe i można podpiąć pod oglądalność topki. Pomijam już serwisy sportowe czy pogody.