Polsat liderem, TVP2 wyprzedziła TVN. „M jak miłość” hitem tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, kulisy tego serialu oraz „Na dobre i na złe”. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 28 maja do 3 czerwca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,23 mln widzów, co przełożyło się na 38,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęły kulisy „M jak miłość”, które dzień później zgromadziły przed telewizorem 3,11 mln widzów, co dało Dwójce 23,89 proc. udziału.
Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany kolejnego dnia miał 3,10 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,25 proc.
Dwa oczka niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Jego wtorkowy odcinek śledziło średnio 2,83 mln widzów, co przełożyło się na 22,93 proc. udziału.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 3 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 2,35 mln widzów (21,25 proc. udziału). Była to jedenasta topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 1,88 mln widzów (emisja tego samego dnia; 17. pozycja).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,78 mln osób, co dało Dwójce 35,36 proc. udziału.
Drugie miejsce należało do audycji „Do zobaczenia w Dwójce” (1,12 mln widzów; 23,17 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy „M jak miłość” (też 1,12 mln widzów; 22,81 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 1,59 pkt. proc. do 9,82 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,68 proc. (do góry o 0,34 pkt. proc.).
Na ostatnią lokatę podium spadł z kolei TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,67 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,43 pkt. proc.
Czwartą pozycję zajęła TVP1 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,40 pkt. proc. do 7,89 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,14 proc. do 35,06 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4, który awansował z miejsca szóstego. Średni udział tej stacji wyniósł 4,63 proc. (w dół o 0,04 pkt. proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem był TVN, który wyprzedził Polsat. Udział tej stacji jednak zmniejszył się o 1,03 pkt. proc. do 10,91 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,91 proc. (w dół o 2,01 pkt. proc.).
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (- 0,01 pkt. proc. do 6,72 proc.) i Jedynka (- 0,32 pkt. proc. do 5,12 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 1,80 pkt. proc. do 10,74 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, TVP2 wyprzedziła TVN. „M jak miłość” hitem tygodnia
Z góry dziękuję :)