TVP1 przed Polsatem i TVN, „Fakty” z największą oglądalnością w zeszłym tygodniu
W zeszłym tygodniu największą widownię miało poniedziałkowe wydanie „Faktów” TVN i prognoza pogody nadawana w tej samej stacji w czwartkowy wieczór. Trzecie miejsce zajęła transmisja meczu siatkówki mężczyzn Polska-Iran z Tokio - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 19 do 25 lipca - najwięcej widzów zgromadziło wydanie „Faktów” TVN z poniedziałku, które oglądało 2,01 mln widzów, co przełożyło się na 20,38 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęła prognoza pogody, która była nadawana w TVN 22 lipca o godz. 19.50. Obejrzało ją 1,72 mln widzów, co przełożyło się na 17,07 proc. udziału w rynku. Ostatnie miejsce na podium zajęła transmisja z Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio. Mecz polskich siatkarzy z Iranem obejrzało 1,70 mln widzów (SHR% na poziomie 24,81 proc.).
Zobacz także: 350 godzin transmisji z Tokio w TVP. Szkolnikowski: Wysyłamy rekordową liczbę ekip reporterskich
Programy TVN najchętniej oglądane w grupie komercyjnej
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 największym zainteresowaniem cieszyło się wydanie „Faktów” TVN z 20 lipca. Program oglądało 786 tys. osób z tej grupy docelowej, co przełożyło się 25,55 proc. udziału w rynku.
Na podium znalazły się też: prognoza pogody TVN z 22 lipca (AMR 739 tys., SHR% 22,21 proc.) i magazyn „Uwaga! Koronawirus”(AMR 710 tys. i SHR% 21,53 proc.).
TVP1 z największymi udziałami w rynku w grupie 4+
W grupie widzów powyżej 4 roku życia udział w rynku TVP1 zwiększył się o 0,92 pkt proc. do 9,50 proc. Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 7,65 proc. (- 0,54 pkt proc.). Na trzecie miejsce awansował TVN z udziałem 6,64 proc., co oznacza spadek 0,03 pkt proc.
Zobacz także: Duży spadek TVP1, ale stacja nadal liderem w 4+. „Wakacyjna trasa Dwójki” hitem
Czwarty był TVP2, który miał 6,60 proc. udziału w rynku (- 0,46 pkt proc.). W poprzednim tygodniu „Dwójka” zajmowała trzecie miejsce. Łączny udział tak zwanej „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 30,5 proc. do 30,39 proc.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąte miejsce zajął kanał informacyjny TVN24, którego udział w rynku spadł o 0,18 pkt proc. do 5,74 proc. Konkurencyjny TVP Info spadł z szóstego na siódme miejsce z 4,04 proc. udziału w rynku (- 0,12 pkt proc.). Z kolei Polsat News miał 2,08 proc. udziału w rynku (- 0,3 pkt proc.).
Zobacz także: TVN24 najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym
TVN liderem w grupie komercyjnej
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN, który przed tygodniem zajmował drugie miejsce. Udział stacji zwiększył się o 0,23 pkt proc. do 8,58 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,22 proc. (- 0,6 pkt proc.).
Podium uzupełnia TVP1 z udziałem 5,53 proc. (+ 0,79 pkt proc.). Na czwarte miejsce z szóstego awansowała telewizja Puls z udziałem 4,67 proc. (+ 0,47 pkt proc.).
Wśród widzów w grupie 16-59 liderem był ponownie Polsat (8,61 proc.; w dół o 0,46 pkt proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 przed Polsatem i TVN, „Fakty” z największą oglądalnością w zeszłym tygodniu