SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Oglądalność TVP Sport po wejściu na MUX-3 wzrosła o 129 proc. Jacek Kurski: słuszność naszej decyzji

TVP Sport w pierwszych pięciu dniach po rozpoczęciu nadawania na MUX-3 oglądało średnio 79 tys. widzów. Było to o 128,57 proc. więcej niż w dniach poprzedzających emisję teko kanału w DVB-T. - Naszą misją jest dostarczenie dostępu do wydarzeń sportowych wszystkim widzom - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Od 7 czerwca br. TVP Sport w jakości SD zaczął być nadawany na trzecim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-3), gdzie zastąpił TVP Rozrywkę. Jak informuje Telewizja Polska, kanał ten na MUX-3 został zamieszczony, ponieważ publiczny nadawca nie dogadał się z EmiTelem ws. jego emisji na MUX-8.

Średnia minutowa widownia TVP Sport w okresie od 7 do 11 czerwca tego roku (czyli w pierwszych pięciu dniach po rozpoczęciu nadawania na MUX-3) wyniosła 79 tys. widzów. Przełożyło się to na 1,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,57 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 1,59 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Widownia tego kanału względem okresu poprzedzającego wejście na naziemnej telewizji cyfrowej wzrosła o 128,57 proc. W okresie od 2 do 6 czerwca stację tę śledziło średnio 35 tys. osób, co dało jej odpowiednio 0,52 proc., 0,43 proc. i 0,43 proc. udziału.

- Jestem bardzo zadowolony z oglądalności TVP Sport w pierwszych kilku dniach po rozpoczęciu nadawania w naziemnej telewizji cyfrowej. Stacja z dnia na dzień odnotowała gigantyczny wzrost oglądalności, a należy pamiętać że jeszcze się nie rozpoczął mundial i że jeszcze nie wszyscy widzowie mają dostęp do stacji, gdyż część osób jeszcze nie przeprogramowała swoich odbiorników. Na kanale w którym wcześniej była TVP Rozrywka widzą oni teraz pustą planszę - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Spośród poszczególnych dni po przejściu do naziemnej telewizji cyfrowej TVP Sport najchętniej oglądany był w piątek, 8 czerwca br., gdzie stacja ta odnotowała historyczny dobowy rekord oglądalności od początku nadawania. Kanał ten śledziło wówczas 167 tys. osób w 4+ (3,03 proc. udziału). Tak wysoki wynik stacja ta zawdzięcza m.in. transmitowanemu tego dnia towarzyskiemu meczowi Polska-Chile, który miał 970 tys. oglądających (udział na poziomie 6,99 proc.; w TVP1 było to 5,62 mln osób). - Mieliśmy ponad 3 proc. udziału w rynku. Są to już wyniki porównywalne z takimi, jakie notują czołowe stacje informacyjne - komentuje nam te dane Kurski.

Z kolei średnia widownia kanału TVP Rozrywka (który wypadł z DVB-T) w okresie od 7 do 11 czerwca wyniosła 28 tys. osób (0,47 proc. udziału), co oznacza spadek wynoszący 59,79 proc. Obecnie TVP Rozrywka dostępna jest tylko u operatorów telewizji kablowej i satelitarnej.

- Gigantyczny wzrost oglądalności TVP Sport potwierdza słuszność naszej decyzji o wprowadzeniu tej stacji do telewizji naziemnej, z czego jestem bardzo dumny. Udało się nam odwrócić tendencję merkantylizacji przestrzeni dobra wspólnego, czego wyrazem w telewizji było m.in odpłatne pokazywanie sportu w kanale zamkniętym - informuje nas prezes publicznego nadawcy. Naszą misją jest dostarczenie dostępu do wydarzeń sportowych wszystkim widzom - dodaje.

Dołącz do dyskusji: Oglądalność TVP Sport po wejściu na MUX-3 wzrosła o 129 proc. Jacek Kurski: słuszność naszej decyzji

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
Jak trzeba, to Nielsen to dobry wujek. Ale jak już coś się źle mówi, to wróg publiczny numer jeden.
odpowiedź
User
Gie
Jeśli TVP Sport zyskał widzów to które kanały ich straciły? Nie przypadkiem inne TVP? Ciekawe jaka była ogółem widownia kanałów TVP w dniach 2-6 i 7-11 czerwca? I ciekawe czy straty związane z utratą kasy za TVP Sport od kablówek i platform satelitarnych pokryją zyski z reklam przy większej widowni?
odpowiedź
User
EwaT
Porozmawiamy o TVP Sport po Mundialu...
odpowiedź