Wzrost wydatków na reklamy w serwisach społecznościowych
Reklamodawcy w coraz większym stopniu przerzucają swoje środki zportali internetowych do serwisów społecznościowych - głównie doMySpace i Facebook.
Tak wynika z raportu eMarketera pod nazwą 'Social NetworkAdvertising: Where to Next?'.
Oba najpopularniejsze obecnie serwisy społecznościowe na świeciestanowią obecnie 72 procent amerykańskiego rynku reklamowego w tegotypu stronach.
eMarketer szacuje, że w bieżącym roku reklamodawcy w USA wydadząna marketing w portalach społecznościowych 900 milionów dolarów. Zkolei w 2009 roku liczba ta ma się podwoić, a w roku 2011 sięgnąćpoziomu 2,5 miliarda dolarów.
W maju eMarketer przedstawił prognozę, według której MySpace wobecnym roku ma uzyskać z reklam 525 milionów dolarów, a wprzyszłym 820 milionów dolarów. Analitycy firmy już jednakzapowiedzieli, że prognoza ta zostanie przy okazji następnegoraportu podniesiona. Tymczasem na reklamy w Facebook reklamodawcywydadzą 125 milionów dolarów w bieżącym i 200 milionów dolarów wprzyszłym roku.
Dołącz do dyskusji: Wzrost wydatków na reklamy w serwisach społecznościowych