SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

54 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Najważniejsza wygoda i dostępność, Allegro najlepiej znaną marką

Ponad połowa internautów w Polsce dokonuje zakupów w sklepach internetowych. Dla większości użytkowników zakupy w sieci są bezpieczne i wygodniejsze od tradycyjnych, a najlepiej rozpoznawaną marką e-commerce jest u nas Allegro.

Według raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” obecnie 54 proc. polskich internautów dokonuje zakupów w sieci. Dla znacznej większości badanych (82 proc.) najważniejsze w kupowaniu przez internet jest dostępność oferty przez całą dobę, na kolejnych miejscach znalazły się brak konieczności wizyt w fizycznym sklepie oraz nieograniczony czas na wybór produktów.

Wśród respondentów kupujących w sieci przeważają kobiety (53 proc.), osoby pomiędzy 15 a 49 rokiem życia oraz mieszkańcy miast do 200 tys. mieszkańców.

Według raportu w ciągu ostatniego roku wyraźnie wzrosła liczba badanych oceniających zakupy online jako łatwe (z 35 do 41 proc.), z kolei o 6 proc. więcej badanych rok do roku uznało, że zakupy w sieci dają większy wybór produktów niż w sklepach tradycyjnych.

Według analiz zdecydowana większość kupujących online jest aktywnie zaangażowana w ten proces poszukując marek/produktów, które planują kupić (62 proc.) oraz porównując ceny usług i produktów w intrenecie (59 proc.). Ponad połowa (53 proc.) badanych deklaruje robienie zakupów online na polskich stronach internetowych, a zakupy na zagranicznych serwisach w dalszym stopniu stanowią stosunkowo niewielki odsetek dokonywanych zakupów online (16 proc.).

Gemius zapytał też internautów o to jakie formy dostawy towarów wybierają najczęściej podczas zakupów w sieci. Okazuje się, że najbardziej popularna jest dostawa kurierem, która wyprzedza odbiór przesyłki w paczkomacie oraz usługi pocztowe. Z kolei spośród firm kurierskich najczęściej wybierane są DHL, DPD oraz InPost.

Podczas płacenia za zakupy w sieci respondenci raportu najczęściej wykorzystują usługę szybkich przelewów online, popularne są też płatności dokonywane przy odbiorze zamówionego towaru.

Zgodnie z raportem klienci sklepów internetowych dokonując swoich wyborów związanych z konkretnym miejscem zakupów w sieci kierują się wieloma czynnikami, ale trzy z nich są zdecydowanie bardziej istotne od pozostałych - atrakcyjna cena produktu, niskie koszty przesyłki/dostawy oraz wcześniejsze pozytywne doświadczenia kupujących. Są to elementy wspólne dla większości badanych niezależnie od płci, wieku czy wykształcenia.

Wśród produktów wybieranych najczęściej przez Polaków kupujących online dominuje odzież, książki i filmy oraz urządzenia RTV/AGD. Z kolei najbardziej rozpoznawalną marką e-commerce jest Allegro, które wyprzedza OLX oraz Zalando.


Raport „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” został przygotowany przez we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Powstał na podstawie badania zrealizowanego od 7 do 14 kwietnia 2017 r. na grupie 1500 internautów w wieku 15 i więcej lat. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy dynamicznych ankiet CAWI (Computer-Assisted Web Interview) losowo emitowanych na witrynach o łącznym zasięgu pokrywającym ponad 90 proc. polskich internautów.
 

Dołącz do dyskusji: 54 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Najważniejsza wygoda i dostępność, Allegro najlepiej znaną marką

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamila
A wie ktoś może jak w tym zestawieniu wypada serwis http://aleo.com/ ? Szukam właśnie platformy sprzedażowej, ale działającej na rynku B2B i szczerze mówiąc to po krótkim rozeznaniu w Internecie na razie żadnej innej nie znalazłam.
odpowiedź