Zalando pokazuje nowe narzędzie pomocne w zakupach online
Platforma e-commerce Zalando wprowadza funkcję pomiaru ciała, aby pomóc klientom w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru odzieży. Nowa funkcja pojawi się najpierw w trzech europejskich krajach.
Dwa zdjęcia w obcisłym ubraniu, wykonane urządzeniem klienta, wystarczą, aby Zalando mogło określić wymiary użytkownika i pomóc mu w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru odzieży. Podczas określania wymiarów ciała użytkowników, żadne ze zdjęć nie opuszcza telefonów klientów – są one usuwane, a klienci mają pełną kontrolę nad tym, jakie dane udostępnić - podkreśla platforma.
Nowa funkcja na pomóc m.in. zmniejszyć liczbę zwrotów związanych z rozmiarami, a w dłuższej perspektywie także zmniejszyć ilość odpadów tekstylnych.
Nowa opcja na Zalando
Funkcja ta jest już dostępna dla klientów z regionu DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria), którzy mogą skorzystać z niej przy zakupie górnych części odzieży damskiej, w tym także sukienek.
– Pomoc w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru jest ważnym elementem pogłębiania relacji z klientami. Czekanie na zamówioną rzecz tylko po to, żeby odkryć, że nie pasuje, jest frustrujące. Wprowadzając rekomendacje rozmiarów, oparte na wymiarach ciała, kontynuujemy wykorzystanie innowacji, w celu rozwiązania dla klientów jednego z głównych problemów branży modowej – mówi Stacia Carr, VP Size & Fit w Zalando. – Dodatkowo, dzięki tej funkcji możemy nadal wspierać nasze marki partnerskie, dostarczając im informacji na temat preferencji dotyczących rozmiarów i dopasowania odzieży przez ich klientów – dodaje Carr.
Dołącz do dyskusji: Zalando pokazuje nowe narzędzie pomocne w zakupach online