ZenithOptimedia: internet będzie najszybciej rozwijającym się medium reklamowym
W latach 2011 - 2013 internet będzie najszybciej rozwijającym się medium reklamowym - prognozuje ZenithOptimedia.
Według domu mediowego, nakłady na reklamę internetową będa w tym okresie rosły rocznie średnio o 14,6 proc. W tym segmencie w najszybszym tempie będzie się rozwijać reklama typu display - o 17,2 proc., podczas gdy reklama w wyszukiwarkach - o 14,6 proc., a ogłoszenia - o 9,2 proc.
ZO przewiduje, że w 2013 roku internet stanie się drugim największym reklamowym medium, z 18,9 proc. udziału w wydatkach (wobec 14,4 proc. w 2010 r.), wyprzedzając prasę codzienną (17,9 proc.).
>>> ZenithOptimedia znowu obniża prognozę wzrostu dla rynku reklamy
Tymczasem największym i jednocześnie stale zwiększającym swój udział w rynku (z 37,0 proc. w 2005 r. do 39,8 proc. w 2010 r. i 40,5 proc. w 2013 r.) medium reklamowym pozostaje telewizja.
Z kolei dla czasopism i prasy codziennej na lata 2011 - 2013 prognozowane są spadki reklamowych nakładów - rocznie średnio odpowiednio o 0,6 proc. i 1,4 proc.
Dołącz do dyskusji: ZenithOptimedia: internet będzie najszybciej rozwijającym się medium reklamowym