SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zyski Unilevera z ecommerce w pierwszej połowie roku o 49 proc. w górę

W związku z pandemią Covid-19 klienci na całym świecie zwiększyli zainteresowanie zakupami FMCG w kanale internetowym - podał w raporcie finansowym Unilever. Zyski koncernu z ecommerce wzrosły w pierwszej połowie roku o 49 proc., a w samym drugim kwartale o 62 proc.

W raporcie podsumowującym pierwszą połowę tego roku Unilever zaznaczył, że wpływ pandemii Covid-19 na działalność koncernu w pierwszej połowie roku był bardzo zróżnicowany w poszczególnych kanałach i kategoriach. Sprzedaż podstawowa spadła pod względem wartości o 0,1 proc. rdr., a pod względem wolumenu o 0,3 proc.

Na rynkach wschodzących sprzedaż spadła o 1,9 proc., podczas gdy na rynkach rozwiniętych urosła o 2,4 proc. Dywidenda kwartalna dla akcjonariuszy została utrzymana na poziomie 0,4104 euro na akcję. Zysk operacyjny wzrósł o 3,8 proc. rdr.

W kanale ecommerce w pierwszej połowie tego roku Unilever odnotował wzrost sprzedaży o 49 proc. Największe wzrosty koncern odnotował w kategoriach produktów żywności, lodów i herbaty. Segment produktów higieny rąk i domu odnotował 10,6 proc. wzrostu sprzedaży - podał w raporcie Unilever.

- Wyniki z pierwszej połowy roku pokazały prawdziwą siłę Unilevera. Udowodniliśmy odporność naszej działalności - w naszym portfolio, w ciągłym dążeniu do doskonałości operacyjnej i w naszej sytuacji finansowej, odpowiadając na bezprecedensowe wahania popytu - komentuje Alan Jope, CEO koncernu.

Unilever jest właścicielem łącznie ponad 400 różnych marek na całym świecie, m.in. Dove, Axe, Lipton, Hellmann’s, Magnum, Knorr, Rexona, Timotei.

Dołącz do dyskusji: Zyski Unilevera z ecommerce w pierwszej połowie roku o 49 proc. w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl