4fun Media z niższymi wpływami i zyskiem wskutek spadku oglądalności kanałów 4fun
Spółka 4fun Media, nadawca trzech kanałów telewizyjnych pod marką 4fun, w pierwszej połowie br. zanotowała 9,57 mln zł przychodów (o 31 proc. mniej niż rok wcześniej) i 1,15 mln zł zysku netto (o 63 proc. mniej). Firma tłumaczy to spadkiem oglądalności kanałów powodującym obniżenie przychodów reklamowych.
Same wpływy reklamowe 4fun Media w minionym półroczu były o 3 mln zł niższe niż rok wcześniej. Ponadto zmalały wpływy firmy ze sprzedaży usług SMS-owych (o 140 tys. zł), dystrybucyjnych (o 250 tys. zł), produkcyjnych (o 362 tys. zł) i usług określonych jako pozostałe (o 585 tys. zł). - Przychody w tych segmentach działalności uzależnione są od pozyskiwania jednorazowych kontraktów, których zdobycie, zwłaszcza w ramach akcji specjalnych oraz komunikacji marketingowej stanowi jeden z celów zarządu spółki na kolejne kwartały - poinformowała firma w raporcie finansowym.
Spadek przychodów reklamowych nadawca tłumaczy malejącą oglądalnością jego kanałów. Wynika to m.in. z rozdrobienia rynku telewizyjnego i zdaniem spółki dotyka także innych stacji muzycznych.
Jednocześnie koszty 4fun Media zmalały w skali roku o 2,67 mln zł, czyli 28,7 proc. - Głównie dzięki oszczędnościom związanym z obniżeniem kosztów sposobu nadawania sygnału, co wynika z przejścia z DVB-S na DVB-S2 oraz z MPEG2 na MPEG4 - informuje spółka.
Zarząd 4fun Media prognozuje, że w całym br. spółka zanotuje 20,3 mln zł wpływów ze sprzedaży, 3,56 mln zł zysku z działalności operacyjnej i 3,1 mln zł zysku netto.
W pierwszym półroczu kanał 4fun.tv miał średnią oglądalność wynoszącą 10 738 widzów i 0,16 proc. udziału w rynku telewizyjnym, mjuzik.tv - 1 830 widzów i 0,03 proc. udziału, a TV.DISCO - 1 806 widzów i 0,03 proc. udziału (zobacz wyniki wszystkich kanałów muzycznych). Pod koniec czerwca dwa ostatnie kanały zmieniły nazwy na 4fun Hits i 4fun Fit & Dance.
Dołącz do dyskusji: 4fun Media z niższymi wpływami i zyskiem wskutek spadku oglądalności kanałów 4fun
ale tak to jest jak firmą kieruje ....