TVP przenosi show „Ameryka da się lubić” na jesień
Telewizyjna Dwójka nowy program „Ameryka da się lubić” pokaże w jesiennej ramówce, a nie - jak planowano pierwotnie - latem. Właśnie trwają zdjęcia do projektu, poprowadzi go Ida Nowakowska.
Formuła programu „Ameryka da się lubić” będzie nawiązywać do znanego już widzom Dwójki talk-show „Europa da się lubić”, który emitowany był w latach 2003-2008 oraz 2019. W ramach cyklu do studia będą zapraszani Amerykanie mieszkający w Polsce oraz goście specjalni, którzy wypowiedzą się o zwyczajach w swojej ojczyźnie w ramach tematu danego odcinka.
Talk-show nie powstaje na podstawie francuskiego formatu „Union Libre”, tak jak miało to miejsce w przypadku show „Europa da się lubić”. Jest to autorski pomysł Leszka Kumańskiego, który jednocześnie jest reżyserem i autorem scenariusza.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Nowy program poprowadzi Ida Nowakowska. Gospodynią „Europa da się lubić” była Monika Zamachowska (w ostatniej edycji obok niej program współprowadził również Adam Drzewicki). Telewizja Polska w październiku ub.r. zrezygnowała ze współpracy z dziennikarką przy morning-show TVP2 „Pytania na śniadanie”. W tej roli zastąpiła ją Małgorzata Tomaszewska.
TVP przenosi cykl na jesień, trwają nagrania
Premierowe odcinki „Ameryka da się lubić” na antenie Dwójki będzie można oglądać w jesiennej ramówce 2020 roku. Początkowo talk-show miał być emitowany od 25 kwietnia br., również w sobotnim prime-time. „Ameryka da się lubić” w swoim paśmie miała zastąpić drugi sezon widowiska „Dance Dance Dance”. Z powodu pandemii COVID-19 jego premierę przesunięto na 6 czerwca.
Program będzie się składać z ośmiu odcinków, właśnie trwają nagrania.
Castingi na uczestników rozpoczęły się w marcu. Poszukiwane były osoby, które posiadają obywatelstwo USA, mówią po polsku (przynajmniej w stopniu komunikatywnym) oraz aktualnie mieszkają w Polsce.
Producentem „Ameryka da się lubić” jest Telewizja Polska, która przygotowuje show we współpracy z Agencją Artystyczną Kuman Team.
O tym, że Telewizja Polska planuje kontynuację talk-show „Europa da się lubić” w nieco zmienionej formule, informowaliśmy w lipcu ub.r. Publiczny nadawca był wówczas zadowolony z wyników oglądalności reaktywowanego po 11 latach przerwy program.
„Europa da się lubić - 15 lat później” na antenie TVP2 oglądać można było w soboty o godz. 20.05, w okresie od 27 kwietnia do 8 czerwca 2019 roku. Średnia widownia siedmiu odcinków reaktywowanego talk-show wyniosła 1,50 mln osób, co przełożyło się na 11,71 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,66 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,98 proc. w grupie 16-59.
TVP2 w czasie emisji talk-show była zdecydowanym liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły 3,48 mln zł.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,34 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP przenosi show „Ameryka da się lubić” na jesień
Ida mieszkała w USA, tego to nie wiedziałem, nie wiedziałem, że ma amerykańskiego męża.
Te ataki rasowe i zabójstwa czarnoskórych to niestety w USA nic nowego, tak być NIE może.