Brand24 przez kwartał zyskał 85 klientów. Sadowski: „efekt wakacji” wyjątkowo odczuwalny
Na koniec września br. zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 miała 3 822 aktywnych klientów, o 85 więcej niż kwartał wcześniej. - „Efekt wakacji" był w tym roku wyjątkowo odczuwalny z uwagi na realizację, odłożonego w czasie pandemii, popytu w turystyce - komentuje prezes spółki Michał Sadowski.
W komunikacie giełdowym Brand24 stwierdzono, że zdaniem firmy „dynamika pozyskiwania nowych klientów plasowała się na niższych niż dotychczas poziomach ze względu na sezon wakacyjny”, a „co roku w okresie czerwiec - wrzesień zauważalne jest spowolnienie wzrostu w decyzjach zakupowych klientów co przekłada się na sprzedaż produktu”.
- „Efekt wakacji" był w tym roku wyjątkowo odczuwalny z uwagi na realizację, odłożonego w czasie pandemii, popytu w turystyce. Mimo to, udało się zwiększyć liczbę aktywnych kont, choć oczywiście nie jest to dynamika naszych marzeń - komentuje Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24. - Jesteśmy jednak przekonani, że tradycyjnie, w ostatnim kwartale roku sprzedaż będzie na znacznie wyższym poziomie. Cały czas pracujemy nad ulepszaniem naszych produktów, nowymi usługami i poprawą UX - podkreśla.
Rok do roku liczba aktywnych klientów Brand24 zwiększyła się z 3 210 do 3 822.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Przeprowadziliśmy szeroko zakrojone badanie zadowolenia i preferencji naszych klientów, z którego wynika, że doceniają oni nasze wysiłki, co więcej deklarują gotowość płacenia za nie wyższego abonamentu. Dlatego obecnie pracujemy nad nowym cennikiem, który będzie bardziej adekwatny do oferowanego zakresu usług - opisuje Michał Sadowski.
- Warto podkreślić, że stopniowe przesuwanie się w stronę droższych produktów premium może sprawić, że w nieodległej przyszłości - ocena naszego biznesu będzie zdecydowanie bardziej miarodajna po przychodach i wyniku, nie po liczbie klientów - zaznacza Sadowski.
- Cały czas pracujemy nad rozbudową nowego produktu w postaci działu Custom Reports. Cykl dojrzewania klientów jest w tym produkcie znacznie dłuższy niż samym narzędziu, ale i wartość klienta jest kilkunastokrotnie wyższa. Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach, Custom Reports staną się bardzo znaczącą linią przychodową grupy Brand24 i najpewniej w przyszłym roku zaczniemy raportować osobno wyniki tego segmentu naszej działalności - ocenia szef Brand24.
W pierwszej połowie br. Brand24 osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 12,2 proc. do 7,35 mln zł i wyniku netto z 575 tys. zł straty do 157 tys. zł zysku. Każdy klient spółki płaci średnio 330 zł, już 63 proc. jest z zagranicy.
Dołącz do dyskusji: Brand24 przez kwartał zyskał 85 klientów. Sadowski: „efekt wakacji” wyjątkowo odczuwalny