Burst Media: 72 procent internautów ogląda wideo online
Oglądanie klipów wideo w sieci stało się dominującą czynnością dlawielu internautów.
To najważniejszy wniosek z badania firmy Burst Media,przeprowadzonego w grudniu zeszłego roku. Wynika z niego, że 72procent użytkowników internetu ogląda klipy wideo online -informuje serwis Marketing Charts. Częściej przyznawali się do tegomężczyźni (76,6 procenta) niż kobiety (67,7 procenta).
Oglądania klipów wideo w sieci jest popularne w każdej grupiewiekowej, nawet wśród osób powyżej 65. roku życia (58,6procenta).
Najczęściej wideo online oglądają mężczyźni w wieku od 18 do 34lat: 74 procent z nich robi to przynajmniej raz w tygodniu. Wprzypadku mężczyzn w wieku od 18 do 24 lat, 1/3 badanych oglądaklipy wideo w sieci codziennie.
Z kolei najpopularniejszą kategorię wideo online stanowią klipyinformacyjne, które ogląda 44,4 procenta respondentów. Następne sątutaj kategorie: muzyka (37,5 procenta), komedia (35,5 procenta),zwiastuny filmowe (33,7 procenta), programy telewizyjne (33,1procenta), rozrywka (29,9 procenta) oraz sport (21,8 procenta).
Z badania Burst Media wynika także, że 53,6 procentarespondentów spotkało się z reklamą w trakcie oglądania klipówwideo w sieci. W takim przypadku 50,7 procenta z tych osóbprzestaje oglądać taki filmik. Jednak spora grupa (43,2 procenta)ogląda reklamę i dany klip do końca.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Burst Media: 72 procent internautów ogląda wideo online