Zawieszono prace nad prospektem giełdowym Canal+ Polska
Komisja Nadzoru Finansowego podała, że prace nad prospektem Canal+ Polska zostały zawieszone. Firma w listopadzie wycofała ofertę publiczną, a prospekt ponownie złożyła w marcu.
W serwisie internetowym Komisji Nadzoru Finansowego nie ma informacji, z jakiego powodu zawieszono prace nad prospektem emisyjnym Canal+ Polska.
Na razie nie uzyskaliśmy komentarza Canal+ Polska w tej sprawie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Akcje Canal+ Polska chcą sprzedać TVN i właściciel UPC
Canal+ Polska prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego złożył w połowie marca. Firma w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl wyjaśniła, że tworzy w ten sposób dla swoich mniejszościowych akcjonariuszy możliwość „przeprowadzenia potencjalnej pierwszej oferty publicznej, jeśli zostanie podjęta przez nich taka decyzja”.
Zaznaczyła, że taka decyzja jeszcze nie zapadła i że „będzie zależała od szeregu czynników, w tym warunków rynkowych i uzyskania wymaganych zgód organów regulacyjnych”.
Ok. 32 proc. akcji Canal+ Polska należy do TVN Media, a ok. 17 proc. do Liberty Global Ventures Holding, spółki zależnej właściciela UPC. Obie firmy wszystkie posiadana walory chciał sprzedać w ofercie publicznej w listopadzie ub.r.
Jesienią ub.r. w ramach oferty publicznej TVN Media i spółka zależna Liberty Global chciały sprzedać wszystkie posiadane akcje Canal+ Polska, nie planowano nowej emisji. Cenę za akcję ustalono na 60 zł, co dawało wycenę firmy wynoszącą 2,65 mld zł. 10 listopada odwołano ofertę, uzasadniając to "zmiennością na rynkach finansowych w ostatnim czasie, wpływającą negatywnie na możliwość przeprowadzenia oferty".
Pod koniec marca br. analitycy pytani przez Wirtualnemedia.pl oceniali, że ponowne złożenie prospektu świadczy o determinacji TVN Media i Liberty Global, żeby sprzedać posiadane akcje Canal+ Polska, natomiast powodzenie oferty może zależeć od ich oczekiwań co do ceny.
Canal+ Polska ze wzrostem wpływów i zysku
Przychody grupy Canal+ Polska ze sprzedaży usług klientom wyniosły w ub.r. 1,84 mld zł, wobec 1,8 mld zł rok wcześniej.
Natomiast wpływy ze sprzedaży licencji do treści i dystrybucji filmów poszły w górę rok do roku z 344,62 do 423,26 mln zł. Wynika to z faktu, że w listopadzie 2019 roku Canal+ Polska sfinalizował kupno 70 proc. udziałów dystrybutora filmowego Kino Świat, którego wyniki uwzględnia w swoim bilansie od listopada 2019 roku.
W połowie kwietnia wspólnicy na walnym zebraniu zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto spółki, który w ujęciu jednostkowym wyniósł 173,34 mln zł, 39,65 mln zł trafi na kapitał rezerwowy, a 133,68 mln zł zostanie im wypłacone jako dywidenda. Dodatkowo w listopadzie ub.r. otrzymali 188,37 mln zł zaliczki dywidendowej z kapitału rezerwowego.
Łącznie Grupa Canal+ uzyska 164,25 mln zł dywidendy, TVN Media - 103,06 mln zł, a spółka zależna Liberty Global - 54,75 mln zł.
2,7 mln klientów, ponad 60 zł miesięcznie od każdego
Więcej danych o swojej działalności firma podała w prospekcie opublikowanym jesienią ub.r. Na koniec czerwca ub.r. Canal+ Polska miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do Grupy TVN Discovery.
Wiosną ub.r. Canal+ Polska uruchomił dwa serwisy VoD dostępne dla wszystkich internautów: Canalplus.com działający w modelu subskrypcyjnym (z filmami, programami i streamingiem 76 stacji tv) oraz Premiery Canal+, w którym można wypożyczać pojedyncze filmy.
Natomiast liczba użytkowników pośrednich Canal+ Polska, czyli głównie korzystających z pakietów Canal+ w sieciach kablowych, rok do roku wzrosła o 2,5 proc., z 321 do 329 tys.
W połowie ub.r. firma miała łącznie 2,703 mln klientów. Na koniec ub.r. było ich 2,748 mln, rok wcześniej - 2,708 mln, a na koniec 2017 roku - 2,649 mln.
W pierwszym półroczu 2020 r. średni miesięczny przychód od klienta firmy (ARPU) wynosił 64,5 zł, wobec 62,7 zł rok wcześniej. W całym 2019 r. było to 62,9 zł, w 2018 roku - 63,2 zł, a w 2017 roku - 64,5 zł.
W połowie ubr. i na koniec 2019 r. użytkownicy usługi telewizji satelitarnej (DTH) stanowili 72 proc. wszystkich klientów Canal+ Polska. Ich udział stopniowo malał, bo rosła liczba klientów usług OTT i IPTV
- Zarząd uważa, że ta tendencja powinna się utrzymać w drugiej połowie 2020 r. W perspektywie średnioterminowej będzie to spowodowane w szczególności uruchomioną w maju 2020 r. własną usługą Canal+ (OTT) - stwierdzono w prospekcie.
Więcej na marketing, pensje i usługi obce Kina Świat
Koszty rodzajowe Canal+ Polska w pierwszej połowie ub.r. wyniosły 1,03 mld zł, co wobec 992,7 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 4,3 proc.
Wydatki na emisję stacji zmalały o 3,3 proc. do 690,25 mln zł, za to koszty usług obcych podskoczyły o 121,6 mln zł, z 26,94 do 59,7 mln zł, co firma tłumaczy kosztami spółki Kino Świat, której 70 proc. udziałów przejęła jesienią ub.r.
Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 3,2 proc. do 69,26 mln zł, na marketing- o 30,1 proc. do 28,95 mln zł, na amortyzację - o 21,8 proc. do 96,19 mln zł (co też wynika z przejęcie Kina Świat), a na dystrybucję - o 7 proc. do 60,45 mln zł.
Reszta udziałów Kina Świat przed epidemią wyceniona na 38 mln zł
Canal+ Polska ma bezwarunkową opcję call dotyczącą kupna pozostałych 30 proc. udziałów Kina Świat, a ich obecni posiadacze - opcję put sprzedaży tych walorów. - Zdaniem Grupy zrealizowanie przez nią opcji kupna pozostałych 30 proc. udziałów w Kino Świat jest wysoce prawdopodobne - napisano w prospekcie.
Wycena tych udziałów w bilansie Canal+ Polska na koniec ub.r. wynosiła 37,7 mln zł. - Zobowiązanie oszacowano na bazie zdyskontowanych oczekiwanych przepływów wynikających z prognozowanych wyników operacyjnych spółki Kino Świat, będących podstawą ustalenia ceny realizacji opcji - zaznaczono.
Dołącz do dyskusji: Zawieszono prace nad prospektem giełdowym Canal+ Polska