“CKM” stracił najwięcej; tylko “MH” w górę
Magazyn “CKM” był najchętniej kupowanym miesięcznikiem lifestylowym dla mężczyzn w maju br. Tytuł ten zanotował jednak także największy spadek sprzedaży. Minimalny wzrost dotyczył tylko “Men's Health'a”.
Rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika „CKM” (Marquard Media Polska) w maju br. wyniosło 62 839 egz. i było aż 20,9 proc. niższe niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Pismo to zanotowało największy spadek w rankingu.
Drugą lokatę zajął magazyn „Men's Health” (Motor-Presse Polska), który rozszedł się w ilości 62 307 egz., notując – jako jedyny w zestawieniu - wzrost (o 2,9 proc.).
Na pozycji trzeciej uplasował się miesięcznik "Logo" (Agora), którego rozpowszechnianie płatne razem w piątym miesiącu 2010 roku w porównaniu do maja 2009 roku spadło o 5,7 proc. i wyniosło 54 692 egz.
Spadek zanotował magazyn biznesowy „Forbes” (Axel Springer Polska). Jego wynik w maju br. to 39 601 egz., czyli o 7,2 proc. mniej niż rok temu.
Wirtualnemedia.pl | maj | |
2010 | 2009 | |
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 62 839 | 79 479 |
Men's Health Edycja Polska | 62 307 | 60 582 |
Logo | 54 692 | 57 986 |
Playboy | 50 399 | 53 004 |
Forbes | 39 601 | 42 460 |
Porównując dane z maja br. do danych z kwietnia br. widać, że największy wzrost, wynoszący tylko 2,6 proc., rozpowszechniania płatnego razem zanotował „Playboy” (Marquard Media Polska), zaś największy spadek (o 13,7 proc.) dotknął miesięcznika ”CKM”.
Wirtualnemedia.pl | 2010 | |
maj | kwiecień | |
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 62 839 | 72 782 |
Men's Health Edycja Polska | 62 307 | 62 453 |
Logo | 54 692 | 53 878 |
Playboy | 50 399 | 49 124 |
Forbes | 39 601 | 40 576 |
Dołącz do dyskusji: “CKM” stracił najwięcej; tylko “MH” w górę